Awaria BLIKA! Firma wystosowała specjalny komunikat!

Nie tak dawno w mediach pojawiła się informacja dotycząca awarii płatności mobilnych Blik. Wszystko zostało już naprawione, a działanie systemu wróciło do sprawności. W tej sprawie został wydany komunikat firmy, o którym poinformowała rzecznik prasowa Klaudia Rombalska. Czego dotyczy komunikat?

W środę wieczorem rzeczniczka prasowa BLIK, poinformowała, że działanie systemu płatności mobilnych zostało przywrócone. Zapewniła również, że użytkownicy, których transakcje zostały zatwierdzone, a pieniądze zablokowane na rachunku, powinni otrzymać zwrot. W przypadku braku zwrotu w ciągu 48 godzin, firma ma ważne zalecenie dla użytkowników.

Awaria płatności mobilnych BLIK

Klaudia Rombalska, rzeczniczka prasowa BLIK, poinformowała, że system płatności mobilnych BLIK został przywrócony, a użytkownicy nie powinni już napotykać problemów z realizacją transakcji. Rombalska dodatkowo podkreśliła, że firma nadal monitoruje pracę systemu, aby zapewnić jego stabilność.

Przywróciliśmy działanie systemu płatności mobilnych BLIK i użytkownicy nie powinni mieć już problemów z realizacją transakcji – przekazała rzecznik prasowa

Zwrot pieniędzy dla użytkowników

Rzeczniczka prasowa BLIK, potwierdziła przywrócenie działania systemu płatności mobilnych. Zaznaczyła również, że użytkownicy, których transakcje zostały zatwierdzone, ale środki zablokowane na rachunkach, powinni otrzymać zwrot.

ZOBACZ TAKŻE: Nowy przedmiot w szkołach! Znamy datę wprowadzenia zmian!

Dodatkowo, w przypadku braku zwrotu w ciągu 48 godzin, zaleciła kontakt z bankiem lub wydawcą aplikacji mobilnej, z której dokonano płatności.

Jeśli to nie nastąpi w ciągu 48 godzin, zalecamy im kontakt z bankiem, wydawcą aplikacji mobilnej, z której realizowana była płatność - wskazała rzeczniczka

Problemy z działaniem BLIKA

W środę mBank poinformował na Facebooku o awarii BLIKA. Z przekazanych informacji wynikało, że problemy występowały po stronie operatora usługi. Zapewniono o podjętych działaniach na rzecz usunięcia szkody. Takie informacje przekazał też Bank Pekao swoim użytkownikom.

Zdjęcie Awaria BLIKA! Firma wystosowała specjalny komunikat! #1

Pierwsze problemy z BLIKiem pojawiły się o godzinie 12:00 i w ciągu zaledwie 30 minut zaczęły przybierać na sile. Serwis Downdetector zarejestrował blisko 700 raportów o błędach do godziny 12:18, z których większość dotyczyła bankowości mobilnej oraz samego BLIKA.

BLIK to powszechnie używany standard płatności mobilnych, za którego rozwój odpowiada spółka Polski Standard Płatności. Udziałowcami spółki PSP są: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski oraz Mastercard.

Udostępnij: