Znaczne zakłócenia w działaniu wiodących operatorów telefonii komórkowej w Polsce. Użytkownicy masowo informowali o trudnościach z dostępem do internetu, realizacją połączeń telefonicznych oraz wysyłaniem wiadomości tekstowych. O jakie sieci komórkowe chodziło?
W dniu 28 marca, w czwartek, zarejestrowano znaczne zakłócenia w funkcjonowaniu sieci Play i Plus, będących czołowymi sieciami komórkowymi na polskim rynku. Portal Downdetector zanotował liczne zgłoszenia od użytkowników dotyczące problemów z usługami dostarczanymi przez tych operatorów.
Portal Downdetector, który monitoruje i raportuje wszelkie nieprawidłowości w funkcjonowaniu usług cyfrowych i telekomunikacyjnych, odnotował znaczny wzrost zgłoszeń od klientów sieci Plus i Play w czwartek. Użytkownicy zgłaszali problemy, które napotkali podczas korzystania z ofert operatorów.
Awaria sieci PLUS
Tysiące klientów Plusa napotkało znaczne trudności w korzystaniu z usług sieci komórkowej. Nie tylko internet przestał funkcjonować, ale również niemożliwe stało się wykonywanie połączeń i wysyłanie wiadomości tekstowych. Zgodnie z mapą opublikowaną przez serwis Downdetector, awaria miała zasięg ogólnokrajowy, co potwierdzili użytkownicy z różnych części Polski. Ponadto, zgłoszono również problemy z działaniem Cyfrowego Polsatu, należącego do tej samej grupy kapitałowej co Plus.
Awaria sieci Play
Podobna sytuacja spotkała klientów innej sieci. Klienci Playa zaczęli aktywnie korzystać z platform mediów społecznościowych należących do Play, zadając pytania dotyczące terminu usunięcia awarii. Do momentu opisania sytuacji, operator nie udzielił jeszcze odpowiedzi na zapytania swoich abonentów.
Z dostępnych informacji wynikało, że jedyną niedogodnością była niemożność wysyłania krótkich wiadomości tekstowych SMS. Funkcje takie jak wykonywanie połączeń, przesyłanie danych internetowych czy wysyłanie wiadomości MMS działały bez zarzutu. To właśnie MMS-y stały się alternatywną metodą komunikacji dla użytkowników, którzy napotkali problem z SMS-ami.
Na szczęście obie sieci dość szybko poradziły sobie z awariami i na ten moment wszystko działa, tak jak należy.