Czy potrzebne są Ci zdjęcia biznesowe? Tylko, jeśli zależy Ci na silnej marce!

Bez względu na to, czy prowadzić firmę gastronomiczną, konsultingową czy transportową Twoi klienci i partnerzy biznesowi będą chcieli wiedzieć, jak wyglądasz Ty i Twoi współpracownicy. Czy na pewno chcesz, aby pierwsze wrażenie zależało od samodzielnie wykonanych zdjęć? Zapewne będą niedoświetlone i źle wykadrowane a pozycje sztuczne. Ciężko na takiej bazie budować wizerunek wiarygodnej i silnej marki.

Zdjęcia biznesowe na stronę internetową i do mediów społecznościowych

Wyobrażasz sobie firmę, która działa, całkowicie ignorując klientów poszukujących ofert przez Internet? Być może jeszcze takie istnieją, choć to mało prawdopodobne. 

Wedle danych Głównego Urzędu Statystycznego (GUS) w 2022 r. odsetek osób w wieku 16–74 lat  realizujących zamówienia przez Internet wyniósł aż 64,6%! Naprawdę możesz sobie pozwolić na to, aby ich pomijać? Jeśli nie chcesz narazić firmy na upadek, nie możesz nie brać pod uwagę tego źródła docierania do potencjalnych klientów.

Na nic jednak zda się tworzenie strony internetowej i profili w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, TikTok czy LinkedIn), jeśli nie zadbasz o to, aby klient wiedział, jak wyglądasz. Łatwiej wszak kupuje się od kogoś, kogo się zna niż od zupełnie obcej osoby.

Prowadząc firmę, zapewne nie masz zbyt wiele czasu wolnego. Wpisanie się w grafik niszowych fotografów może być karkołomnym wyzwaniem. Zamiast tego możesz bez konieczności umawiania się wykonać zdjęcia biznesowe w salonie CEWE FOTOJOKER w… 10 minut!

Sesja biznesowa – naturalna i elegancka

Bez względu na to, czy potrzebujesz zdjęć do portfolio, na stronę internetową, czy do mediów społecznościowych, konieczne jest właściwe przygotowanie do sesji. To wszak nie pamiątkowe zdjęcia rodzinne, ale fotografie, które mają wspierać budowanie marki.

Przed wizytą w CEWE FOTOJOKER włóż na siebie eleganckie ubranie zgodne z dress code Twojej branży. Nie wiesz, co to znaczy? W takim razie zastanów się, jakbyś się ubrał na rozmowę kwalifikacyjną do własnej firmy. To powinno ułatwić Ci zadanie.

Zwróć uwagę, aby ubrania nie zlewały się z tłem. Muszą z nim kontrastować. Do tego, choć to może banał, zadbaj o to, aby były wyprasowane i czyste.

Przed samą sesją określ, jaki jest cel i grupa odbiorców wykonywanych zdjęć. To ułatwi fotografowi dopasowanie sceny do Twoich potrzeb i prowadzonej działalności. W przeciwnym razie wykonane zdjęcia będą sztuczne i nadmiernie poważne albo wręcz przeciwnie – zbyt swobodne.

Wyobraź sobie prawnika specjalizującego się w prawie karnym, który na stronie kancelarii opublikowałby zdjęcie w kolorowych ubraniach i z szerokim uśmiechem na twarzy? A animator zabaw dziecięcych? W tym wypadku taka stylizacja będzie jak najbardziej odpowiednia. Właśnie dlatego warto podczas wykonywania sesji biznesowej zaufać zawodowym fotografom, którzy nie tylko wiedzą, jak operować światłem (i mają do tego odpowiednie narzędzia), ale też potrafią doradzić, w jaki sposób za pomocą zdjęć budować wizerunek silnej marki.

Udostępnij: