Nie ma geniuszu bez ziarna ...
Nie ma geniuszu bez ziarna szaleństwa.
Kto nie zignoruje czynu, nie zignoruje jego autora.
Non scholae, sed vitae discimusuczymy się nie dla szkoły,ale dla życia.
Nauka moja niech spływa jak deszcz, niech słowo me pada jak rosa, jak deszcz rzęsisty na zieleń, jak deszcz dobroczynny na trawę.
Większość nauczycieli traci czas na zadawanie pytań, które mają ujawnić to, czego uczeń nie umie, podczas gdy nauczyciel z prawdziwego zdarzenia stara się za pomocą pytań ujawnić to, co uczeń umie lub czego jest zdolny się nauczyć.
..w czytanie wkładamy umysł i duszę, te zaś należą do dóbr coraz rzadszych.
Wiedza - to ta część naszej niewiedzy, którą uporządkowaliśmy i skatalogowaliśmy.
Nauka kończy się tam, gdzie znika związek konieczny.
Medycyna składa się z trzech rzeczy: przesądów, empirii i nauki.
Znakomitym nauczycielem jest dopiero ten,kto umie innych nauczyć nawet tego,czego sam nie umie.
Jeżeli przy zderzeniu się książki i głowy powstaje pusty dżwięk,czy jest to zawsze winą książki?