Po pierwsze - uczyć się,po ...
Po pierwsze - uczyć się,po drugie - uczyć sięi po trzecie - uczyć się.
Większość nauczycieli traci czas na zadawanie pytań, które mają ujawnić to, czego uczeń nie umie, podczas gdy nauczyciel z prawdziwego zdarzenia stara się za pomocą pytań ujawnić to, co uczeń umie lub czego jest zdolny się nauczyć.
Największą głupotą jest uczenie się tego, co potem trzeba zapomnieć.
Nauka to pokarm dla rozumu.
Uczyć się tylko po to,aby mieć z wiedzy materialny zysk,to jakby zapalić światło jedyniew pokoju jadalnym.
Postęp zawdzięczamy niezadowolonym.
Nauczania powinny się odznaczać poprawnością, prostotą, otwartością, powagą i skromnością, dalej: taktem i wdziękiem. Do każdego trzeba przemawiać indywidualnie, w zależności od jego stanu i poziomu moralnego. A więc kaznodzieja powinien wprzód przemyśleć, co ma mówić, do kogo, kiedy i w jaki sposób.
Nie jest sprawą małej wagi uczynić jasnym to, co z racji swych właściwości pozostaje zasłonięte grubą mgłą niewiedzy.
Lepsza jest mądrość niż siła. Lecz mądrość biednego bywa w pogardzie, a słowa jego nie mają posłuchu.
Ucz się czekać,bo albo zmienią się rzeczy, albo twoje serce.
Wiedza nie ma właściciela.