Quem di diligunt, adolescens moriturwybrańcy ...
Quem di diligunt, adolescens moriturwybrańcy bogów umierają młodo.
Medice, cura te ipsum. Czyli lekarzu, ulecz samego siebie. Paradoks, że ten, kto troszczy się o zdrowie innych, często zapomina o swoim własnym
Magnum in parvo(dużo w małym)wiele treści w krótkiej wypowiedzi.
Sursum cordaw górę serca;nie traćcie ducha.
Primum non nocere, secundum cavere, tertium sanare. Pierwsze: nie szkodzić, drugie: strzec się, trzecie: leczyć.
Qui non est adversum vos, pro vobis estkto nie jest przeciwko wam, ten jest z wami.
Nie zależy od nas, czy życie przyniesie nam wiele rzeczy, ale zależy od nas, ile z nich weźmiemy.
Non scholae sed vitae discimus. Nie dla szkoły, ale dla życia uczymy się. Prawdziwe znaczenie edukacji nie polega na zdobyciu wiedzy, ale na stosowaniu jej w praktycznym życiu.
Ubi tu Caius, ibi ego Caiagdzie ty, Gajuszu, tam i ja, Gaja.
Non scholae, sed vitae discimus. Nie dla szkoły, ale dla życia uczymy się. Ostatecznie, człowiek uczy się nie po to, by zdobyć wiedzę teoretyczną, ale aby móc efektywnie działać w świecie realnym.
Non scholae, sed vitae discimus. Nie dla szkoły, ale dla życia uczymy się. To stwierdzenie podkreśla, że edukacja ma za zadanie przygotować do życia, a nie tylko zdobywanie wiedzy dla szkoły.