Qualis artifex pereo!jakiż artysta ginie ...
Qualis artifex pereo!jakiż artysta ginie we mnie.
Non hoc obstat, quod dicitur, obstat; sed quod verum est, istud maxime obstat: ‘Deus meus, quarto errorem meum videris, et nihil agis?’. Quo modo nihil ago? Non ego feci caelum, et terram, et mare, et omnia quae in eis sunt?
De gustibus non est disputandumw sprawach gustów nie ma dyskusji.
Non scholae sed vitae discimus. Nie dla szkoły, lecz dla życia uczymy się.
Dulcis est somnus operantisłodki jest sen dla pracującego.
Primum non nocereprzede wszystkim nie szkodzić.
Pedibus in sententiam iregłosować nogami(w senacie rzymskim).
Non scholae sed vitae discimus. Nie dla szkoły, ale dla życia uczymy się – ta sentencja łacińska podkreśla fakt, że celem nauki nie jest zdobywanie wiedzy dla samej wiedzy, ale dla praktycznego wykorzystania jej w życiu.
Homo sum, humani nihil a me alienum puto, czyli Jestem człowiekiem i nic, co ludzkie, nie jest mi obce.
Non omnis moriar, multaque pars mei vitabit libitinam. Usque ego postera crescam laude recens. Dum Capitolium scandet cum tacita virgine pontifex.
Sub specie aeternitatisz punktu widzenia wieczności.