– Po co ci był ten rewolwer? – spytał. – ...
– Po co ci był ten rewolwer? – spytał.
– Abym mógł ufać ludziom.
Wielkie historyczne fakty i postacie występują za pierwszym razem jako tragedia, za drugim - jako farsa.
Człowiek głupi jest bliskim krewnym zwierzęcia, bo równie jak ono nie ma żadnych wątpliwości.
Gdybyśmy byli tak mądrzy, by wsłuchać się w ciszę! Lecz wciąż jesteśmy ludźmi i nie potrafimy nawet słuchać własnych rozmów.
When the public describe a work as grossly immoral,they mean that the artist has saidor made a beautiful thing that is truekiedy publiczność określa jakieś dzieło jako niemoralne,to znaczy, że artysta powiedział lub stworzył piękną rzecz,która jest prawdziwa.
- Przecież ona ciągle się uśmiecha...
- To spójrz na nią kiedy jest sama.
Ludzie zbyt nisko cenili samych siebie i dlatego pewnego dni,
już przed wiekami zaczęli podawać się za świadectwa
i tytuły, by móc sobie samym spojrzeć w oczy.
Nikt nie ma przywileju na nieomylność. Wyznaczając prawa powinien wiedzieć, że podmiotem ich jest człowiek. O tyle są obiektywne, optymalne i obowiązujące o ile są służebne w stosunku do człowieka.
Frazes - skrzyżowanie małego człowieka z wielką sprawą.
Kiedy widzimy ciągle tych samych ludzi (…)
stają się oni w końcu częścią naszego życia.
A skoro są już częścią naszego życia, to chcą
je zmieniać. Jeśli nie stajemy się tacy, jak tego oczekiwali, są niezadowoleni. Ponieważ ludziom wydaje się, że wiedzą dokładnie jak powinno wyglądać nasze życie. Natomiast nikt nie wie, w jaki sposób powinien przeżyć własne życie.
Jeśli człowiek zbyt dużo myśli, znika wszelka wiara.