Udostępnij:

Inspiracje:

Zaślepska okładki cytatu

znak cytatu Nie wszystko możemy wszyscy.

Filozofia
Zaślepska okładki cytatu

znak cytatu Żadna wiedza człowieka nie może wyjść poza jego doświadczenie.

Filozofia

znak cytatu Nie może istnieć żadna różnica, która nie
pociągałaby różnicy gdzie indziej.

Filozofia
Zaślepska okładki cytatu

znak cytatu Obraz świata to całkowita skończona suma faktów, nie rzeczy. Swiat rozbija się na fakty. Każdemu z nich odpowiada twierdzenie, mogące być prawdziwe lub fałszywe, a sumując wszystkie fakty, otrzymuję obraz świata.

Filozofia
Zaślepska okładki cytatu

znak cytatu Piękno jest gorsze od wina, zatruwa, oślepnia, pali i parzy. Nie można go mieć bez obawy, i nie można żyć bez niego.

Filozofia
Zaślepska okładki cytatu

znak cytatu Filozofia nie jest teorią, ale działaniem. Czyjś nie jest filozofem, jeśli tylko spekuluje na temat natury rzeczywistości, systemów, a nie filozofuje wobec natury rzeczywistości, systemów. Przede wszystkim, będzie filozofem ten, kto potrafi żyć w zgodzie z naturą rzeczywistości, systemów.

Filozofia

znak cytatu Świat jest moim wyobrażeniem. – To jest prawda, która z pewnością jest ważna w każdym najmniejszym aspekcie i wśród wszystkich okoliczności. Żeby tylko dobrze zrozumieć to jako prawdę, wtedy, zważywszy na to, nie potrzebuję martwić się dalej o swoje ja.

Filozofia
Zaślepska okładki cytatu

znak cytatu Czym jest człowiek w naturze? Niczym w stosunku do nieskończoności, wszystkim w stosunku do niczego, pewną środkową wartością między niczym a wszystkim. Niewystarczalnie zrozumiane, to jest coś, bo nie można powiedzieć, że nie jest niczym. Porządnie zrozumiane, to jest nicość, bo wszystko jest tylko marzeniem i mgłą.

Filozofia
Zaślepska okładki cytatu

znak cytatu Życie to sztuka rysowania bez gumki do ścierania. Musisz podjąć decyzję, jaką linię narysujesz na czystym arkuszu papieru, zanim zaczniesz rysować. Kiedy już narysujesz linię, nie możesz jej skasować.

Filozofia
Zaślepska okładki cytatu

znak cytatu Staraj się odrywać twe serce od upodobania w rzeczach widzialnych, a zwracać je ku niewidzialnym.

Filozofia