6 najlepszych wypowiedzi prof. Stephena Hawkinga, które warte są przemyślenia

prof. Stephen Hawking był angielskim astrofizykiem, kosmologiem, fizykiem teoretyczny. W ciągu trwającej ponad 40 lat kariery naukowej zajmował się głównie czarnymi dziurami i grawitacją kwantową. Odszedł 14 marca 2018 w wieku 76 lat. Jego publiczne wystąpienia i książki popularnonaukowe, w których omawiał współczesną kosmologię i własne odkrycia, uczyniły z niego akademicką sławę. "Krótka historia czasu" znajdowała się na liście bestsellerów British Sunday Times przez rekordowy okres 237 tygodni.

6 najlepszych wypowiedzi Stephena Hawkinga

#1

"Irytowanie się na moja niesprawność byłoby stratą czasu. Ludzie nie mają czasu dla kogoś, kto się zawsze złości lub narzeka. Trzeba iść ze swym życiem do przodu, i myślę, że udawało mi się to nieźle".

#2

"Zauważyłem, że nawet ludzie, którzy twierdzą, że wszystko jest przeznaczeniem i że niczego nie możemy zmienić rozglądają się na boki, chcąc przejść przez ulicę".

#3

"Ziemia jest średnią planetą, okrążającą przeciętną gwiazdę, położoną na skraju zwyczajnej galaktyki spiralnej, jednej z ponad miliona galaktyk w obserwowanej części wszechświata".

#4

"Fundamentalna zasada rządząca wszechświatem: przyczyny występują przed skutkami, nigdy odwrotnie".

#5

"Nie wierzę, że ludzkość przetrwa następne tysiąc lat, jeśli nie udamy się w kosmos. Zbyt wiele zagraża życiu na jednej planecie".

#6

"Odkrycie naukowe nie jest może lepsze od seksu, ale satysfakcja trwa dłużej".