Atak hakerski na znane firmy! Sprawdź, czy masz się czego obawiać!

Jeśli jesteś klientem DPD, Agata Meble, Telestrady, InFaktu lub kliniki Psychomedic koniecznie zapoznaj się z poniższym artykułem. To właśnie te marki padły ofiarą ataku hakerskiego. Cyberprzestępcy weszli w posiadanie numerów telefonów w infrastrukturze brami SMS. Jak czytamy: „u jednego z dostawców usług SMS-owych mogło dojść do nieuprawnionego ujawnienia Państwa numeru telefonu”.

    DPD wystosował specjalny komunikat do swoich klientów, w którym poprosił o zachowanie szczególnej ostrożności w zakresie wiadomości SMS lub telefonów. Klienci powinni zwrócić szczególną uwagę na prośby o zapłacenie za towary/usługi lub przekazywanie swoich danych. Warto także pamiętać, aby nie klikać w podejrzane linki w wiadomościach.

    Wszystko przez zhackowanie polskiej bramki SMS, czyli SerwerSMS.pl. Ta platforma od lat świadczy usługi masowej wysyłki SMS, MMS, Voice VMS w celach marketingowych. W sieci pojawiło się oświadczenie firmy DPD, w którym właściciele przypominają, aby zachować ostrożność.

    W tej sprawie pojawiło się w sieci także oświadczenie od firmy SerwerSMS, która potwierdziła, że incydent miał miejsce.

    W dniu 19 kwietnia 2023 roku potwierdziliśmy, że w naszym systemie miał miejsce incydent bezpieczeństwa polegający na uzyskaniu nieautoryzowanego dostępu do części danych naszych Klientów (tylko klienci biznesowi). Pomimo szybkiego przerwania ataku hakerskiego, przez krótki czas możliwy był dostęp do części archiwalnych danych naszych Klientów, w tym o przeprowadzonych wysyłkach wiadomości SMS (numer telefonu i treść SMS). [...]

    Podkreślono także, że w wyniku ataku nie stwierdzono uzyskania dostępu do kont klientów. W tej sprawie powiadomiona została także prokuratura, a także Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości oraz Urząd Ochrony Danych Osobowych.



    Warto dodać, że w minionym tygodniu pojawiło się mnóstwo problemów z bramką SMS, a jako pierwsza w sytuacji zorientowała się firma DPD, która szybko poinformowała o ataku swoich klientów. Kolejne firmy także wysłały ostrzeżenia.

    Pamiętajmy, żeby zachować szczególną ostrożność, kiedy dostajemy wiadomości zawierające linki. Choć mogą wyglądać one autentycznie, to warto zastanowić się, zanim w coś klikniemy. Jeśli pojawią się nawet najmniejsze wątpliwości radzimy najlepiej nie klikać w dany link. Tylko tak unikniemy niechcianych kłopotów.

    Udostępnij: