Właściciel Pepco bankrutuje. Sklepy w Polsce zostaną zamknięte?

Spółka Holding Steinhoff International, właściciel niezwykle popularnej w Polsce sieci sklepów Pepco  zbankrutowała! Co to oznacza dla pracowników i klientów? Czy sklepy w Polsce zostaną zamknięte?

    Właściciel Pepco bankrutuje

    Spółka Steinhoff International, właściciel niezwykle popularnej w Polsce sieci sklepów Pepco, od dawna miała problemy finansowe. W środę akcjonariusze zdecydowali o jej rozwiązaniu. Aktywa spółki mają zostać sprzedane, aby spłacić wierzycieli.

    Jak podaje agencja Bloomberga, w trakcie walnego zgromadzenia akcjonariuszy zapadła decyzja o rozwiązaniu spółki Steinhoff International. Za przyjęciem uchwały głosowało blisko 99 proc. akcjonariuszy.

    ZOBACZ TAKŻE: 5. rocznica śmierci Kory. Mąż artystki odda jej hołd inaczej niż zwykle! Przekazał smutne wieści

    Czy sklepy Pepco w Polsce zostaną zamknięte?

    Pepco to niezwykle popularne sklepy. Sieć ma  ponad 3000 sklepów - od Estonii na północy Europy, po Włochy na południu i od Hiszpanii na zachodzie po Bułgarię we wschodniej Europie. Tylko w Polsce jest ich 1200, a sieć zatrudnia niemal 30 tysięcy pracowników.

    Wiele osób zastanawia się, czy w związku z bankructwem spółki Steinhoff International sklepy zostaną zamknięte. Sieć wydała oficjalny komunikat:

    Sieć sklepów Pepco w Polsce pozostanie otwarta. Pepco trafi w ręce innego właściciela, a los sklepów jest niezagrożony. Ma nieprzerwanie funkcjonować, bo sama sieć handlowa przynosi zyski.

    Popularna sieć sklepów pozostanie otwarta

    W przypadku rozwiązania spółki matki zazwyczaj działalność niezależnych operacyjnie spółek pozostaje nienaruszona. W niektórych sytuacjach spółki córki mogą być przeniesione do innej spółki w wyniku fuzji lub przejęcia, umożliwiając im kontynuację działalności pod nowym właścicielem – mówi analityk Conotoxia Ltd. Grzegorz Dróżdż, cytowany przez money.pl.

    Pepco planuje dalszą ekspansję

    Jak przekazuje portal wp.pl

    Grupa jest też na dobrej drodze do otwarcia 550 nowych sklepów netto w roku obrotowym 2023, a celem jest wprowadzenie marki Pepco w Bośni i Hercegowinie jeszcze w 2023 r.

    Co więcej, spółka podała w komunikacie prasowym w związku z publikację tych wyników, że mimo trudnych warunków handlowych powinna być w stanie poprawić marżę brutto w II połowie roku obrotowego 2023.

     

    Udostępnij: