Spółka Holding Steinhoff International, właściciel niezwykle popularnej w Polsce sieci sklepów Pepco zbankrutowała! Co to oznacza dla pracowników i klientów? Czy sklepy w Polsce zostaną zamknięte?
Spółka Steinhoff International, właściciel niezwykle popularnej w Polsce sieci sklepów Pepco, od dawna miała problemy finansowe. W środę akcjonariusze zdecydowali o jej rozwiązaniu. Aktywa spółki mają zostać sprzedane, aby spłacić wierzycieli.
Jak podaje agencja Bloomberga, w trakcie walnego zgromadzenia akcjonariuszy zapadła decyzja o rozwiązaniu spółki Steinhoff International. Za przyjęciem uchwały głosowało blisko 99 proc. akcjonariuszy.
ZOBACZ TAKŻE: 5. rocznica śmierci Kory. Mąż artystki odda jej hołd inaczej niż zwykle! Przekazał smutne wieści
Czy sklepy Pepco w Polsce zostaną zamknięte?Pepco to niezwykle popularne sklepy. Sieć ma ponad 3000 sklepów - od Estonii na północy Europy, po Włochy na południu i od Hiszpanii na zachodzie po Bułgarię we wschodniej Europie. Tylko w Polsce jest ich 1200, a sieć zatrudnia niemal 30 tysięcy pracowników.
Wiele osób zastanawia się, czy w związku z bankructwem spółki Steinhoff International sklepy zostaną zamknięte. Sieć wydała oficjalny komunikat:
Popularna sieć sklepów pozostanie otwartaSieć sklepów Pepco w Polsce pozostanie otwarta. Pepco trafi w ręce innego właściciela, a los sklepów jest niezagrożony. Ma nieprzerwanie funkcjonować, bo sama sieć handlowa przynosi zyski.
Pepco planuje dalszą ekspansjęW przypadku rozwiązania spółki matki zazwyczaj działalność niezależnych operacyjnie spółek pozostaje nienaruszona. W niektórych sytuacjach spółki córki mogą być przeniesione do innej spółki w wyniku fuzji lub przejęcia, umożliwiając im kontynuację działalności pod nowym właścicielem – mówi analityk Conotoxia Ltd. Grzegorz Dróżdż, cytowany przez money.pl.
Jak przekazuje portal wp.pl
Grupa jest też na dobrej drodze do otwarcia 550 nowych sklepów netto w roku obrotowym 2023, a celem jest wprowadzenie marki Pepco w Bośni i Hercegowinie jeszcze w 2023 r.
Co więcej, spółka podała w komunikacie prasowym w związku z publikację tych wyników, że mimo trudnych warunków handlowych powinna być w stanie poprawić marżę brutto w II połowie roku obrotowego 2023.