Pilny komunikat banku! Środki klientów mogą być zagrożone!

Pilny komunikat został przekazany klientom jednego z banków. Informacje ostrzegawcze są związane z kampanią phishingową. Jakiego banku działania te dotyczą?

Taką informację otrzymali klienci banku PKO Banku Polskiego. Wykryto w nim dużą ilość ataków związanych z oszustwem internetowym, w którym cyberprzestępcy podszywają się pod znane instytucje lub osoby. Działania ich polegają na włamaniu się do kont użytkowników kradnąc ich dane logowania do systemu bankowości internetowej, co wiąże się z przejmowaniem środków posiadanych na prywatnych kontach. Stanowi to coraz większe zagrożenie.

Bank PKO BP ostrzega

Bank PKO BP alarmuje w wydanym komunikacie przed atakami związanymi z cyberprzestępstwem. W oficjalnym komunikacie pojawiły się informacje dotyczące fałszywych wiadomości SMS a także wiadomości e-mail.

Działania przestępstw związanych z atakami internetowych oszustów polegają na przejęciu danych logowania użytkownika banku, a także przywłaszczeniu środków znajdujących się na nich. Oszuści sprytnie podszywają się pod różne instytucie finansowe oraz służby. W treści takich wiadomości pojawia się informacja "Ważna aktualizacja bezpieczeństwa konta – Odniesienie:…". W polu adresu fałszywej wiadomości znajduje się opis „iPKO Bank Polski ”. Bank apeluje, że nie przesyła takich wiadomości, są one fałszywe.

W wiadomościach przesyłane są również linki, które automatycznie przelogowują do strony phishingowej, wyłudzając w ten sposób dane logowania do iPKO. W komunikacie bank przestrzega, aby nie wchodzić w takie linki, nie otwierać żadnych załączników. W przypadku kliknięcia w wiadomości niewiadomego pochodzenia grozi utrata środków finansowych.

Bank PKO BP ujawnia fałszywe wiadomości

Bank w przestrodze dla swoich klientów upublicznił wiadomość, która jest rozsyłana jako informacja pochodząca od nich. Otrzymanie tego typu wiadomości nie powinno być pod żadnym pozorem otwierane.

Zdjęcie Pilny komunikat banku! Środki klientów mogą być zagrożone! #1

 

Zdjęcie Pilny komunikat banku! Środki klientów mogą być zagrożone! #2

Zagrożenie dotyczy nie tylko Banku PKO BP

Świadomość dotycząca zagrożeń, jakie wynikają z tego typu działań jest ciągle na małym poziomie. W przeprowadzonych badaniach, które służyły bezpieczeństwu cyfrowemu Polaków, a których podjęła się firma SMSAPI, aż 46 % Polaków nie ma pojęcia z czym wiąże się phishing.

Autorzy badania przypomnieli, że w 2022 roku CERT Polska (zespół powołany do reagowania na zdarzenia naruszające bezpieczeństwo w internecie) obsłużył ponad 25 tys. incydentów, które zaklasyfikował jako phishing.

ZOBACZ TAKŻE: Lidl pozywa Biedronkę! Konflikt gigantów!

W sytuacji, kiedy dotkną nas takie zdarzenia należy natychmiast zgłosić taką sytuację bezpośrednio do banku. W tym celu należy skorzystać z infolinii, czyli zadzwonić na numer +48 800 302 302. jeśli uważamy, że doszło do przestępstwa, incydent ten należy niezwłocznie zgłosić na policję.

Udostępnij: