Oszuści posuwają się do coraz sprytniejszych pomysłów, aby wyłudzić pieniądze. Ofiarą takiej sytuacji padła Polka, która, straciła aż 150 tys. zł. Na co trzeba uważać?
- Polka straciła 150 tys. zł
- Informacja od banku o włamaniu na konto
- Jak się zachować w chwili odebrania podejrzanego numeru telefonu?
Odbierając połączenie od nieznanego numeru telefonu, trzeba zachować szczególne środki ostrożności. Jeśli usłyszymy takie pytanie w telefonie, od razu należy się rozłączyć. Nie zachowanie takiej metody może grozić utratą dużych finansów, o czym przekonała się jedna z Polek.
Polka straciła 150 tys. zł
Na portalu Telepolis zamieszczono informację dotyczącą kolejnego oszustwa. Tym razem ofiarą padła 64-letnia Polka, która w wyniku zdarzenia straciła aż 150 tys. złotych.
64-latka odebrała telefon i przekonana była, że rozmawia z pracownikiem banku. Jak się okazało to oszuści podszyli się wyłudzając w ten sposób sporą sumę pieniędzy.
ZOBACZ TAKŻE: Pilne! Wycofanie z oferty popularnego produktu w Lidlu!
Informacja od banku o włamaniu na konto
W sieci można znaleźć wiele doniesień o oszustwach, w tym przypadki osób podszywających się pod pracowników banków.
Jednym z ostatnich incydentów, które miało miejsce w Nowej Soli, takim oszustwom padła 64-letnia kobieta.
4 marca otrzymała telefon od osoby podającej się za pracownika banku. Oszust, podszywając się pod rzekomego bankiera, poinformował kobietę o włamaniu na jej konto, sugerując, że ktoś pozbawił ją pieniędzy i zablokował lokatę.
Kobieta została poinformowana, że może odzyskać pieniądze, warunkiem jest ich blokada. Oszust w taki sposób uzyskał dane osoby, na której konto przychodziły kody, za pomocą których oszuści dostali się do konta kobiety. W ten sposób pozbawiono jej sumy 150 tys. zł.
Jak się zachować w chwili odebrania podejrzanego numeru telefonu?
Niewielu z nas pamięta, że pracownik banku dzwoni do nas tylko i wyłącznie w bardzo wyjątkowych sytuacjach.
W dobie cyfryzacji oszuści potrafią wygenerować numer telefonu, który może nam się wydawać podobny do tego, którym się posługują różne instytucje, w tym banki. Dlatego tak trudno czasem zdecydować się na nieodebranie przychodzącego połączenia.
W takich sytuacjach, kiedy telefon już odebraliśmy warto pamiętać, aby natychmiast się rozłączyć, a dany incydent sprawdzić dzwoniąc na oficjalny numer banku, który widnieje na stronie internetowej. W taki sposób jesteśmy w stanie dokonać weryfikacji zaistniałej sytuacji.
Kluczowym jest pamiętanie o tym, że urzędnik banku nigdy nie pyta nas przez telefon o informacje związane z hasłem czy loginem do naszego konta. Nigdy też nie poprosi nas o wypłatę środków, w jakikolwiek sposób. Nie otrzymamy również informacji o wykonaniu przelewu na inne konto.
Te informacje są bardzo ważne, a pamiętanie o nich może ustrzec nas przed utratą danych osobowych oraz środków finansowych.