Zmiany w zasadach użycia danych na FACEBOOKU! Na wyrażenie sprzeciwu masz czas do 26 czerwca!

Firma Meta, właściciel Facebooka i Instagrama zmieniają politykę prywatności. Postanowiono przeszkolić sztuczną inteligencję, używając do tego celu naszych postów. Każdy, kto nie zgłosi sprzeciwu w tej sprawie, automatycznie wyraża na to zgodę. Co te zmiany mają na celu?

Od 26 czerwca Facebook i Instagram będą wykorzystywały posty i zdjęcia publikowane na platformach do szkolenia własnych modeli sztucznej inteligencji. W związku z tym, planowane są aktualizacje w zakresie Zasad ochrony prywatności. Meta już teraz wysyła wybranym użytkownikom informacje na ten temat.

Meta wprowadza zmiany

W komunikacie jaki Meta wystosowała do użytkowników obu platform znajdują się szczegóły dotyczące planowanych funkcji AI.

ZOBACZ TAKŻE: ZUS przekazuje ogromne środki! Sprawdź swoje konto i pamiętaj o ważnych terminach

Meta będzie korzystała z danych opublikowanych na portalach społecznościowych do szkolenia modeli sztucznej inteligencji. Wśród danych, które Meta planuje wykorzystać do szkolenia, znajdują się publikowane posty oraz zdjęcia wraz z ich opisami.

Nie wykorzystujemy treści Twoich prywatnych wiadomości ze znajomymi i rodziną do szkolenia SI – informacja na stronie Facebooka

Można zgłosić sprzeciw

Jeżeli nie zgadzamy się z tymi działaniami, możemy zgłosić swój sprzeciw. Aby tego dokonać, należy wypełnić odpowiedni formularz zgłoszeniowy, który został stworzony do tych celów. Każdy ma do tego prawo, bez poniesienia jakichkolwiek konsekwencji.

Zdjęcie Zmiany w zasadach użycia danych na FACEBOOKU! Na wyrażenie sprzeciwu masz czas do 26 czerwca! #1

Meta może zaakceptować naszą prośbę, ale może zdarzyć się tak, że pominie ten wniosek, a takie przypadki zostały dokładnie opisane na ich stronie.

Rozpatrzymy sprzeciw zgodnie z odpowiednimi przepisami o ochronie danych. Jeśli Twój sprzeciw zostanie uwzględniony, będzie miał zastosowanie w przyszłości – czytamy na stronie

 

Możemy nadal przetwarzać informacje o Tobie w celu tworzenia i ulepszania SI w Meta, nawet jeśli wyrazisz sprzeciw lub nie korzystasz z naszych produktów i usług – dalszy komunikat na Facebooku

Jak wypełnić formularz?

W formularzu otrzymujemy pole do wprowadzenia dodatkowych informacji odnoszących się do tematu sprzeciwu. Po wypełnieniu formularza i próbie wysłania, jesteśmy proszeni o potwierdzenie naszego adresu e-mail.

Po wypełnieniu wniosku, odpowiedź następuje natychmiastowo. W przypadku, kiedy jest ona dla nas niezadowalająca możemy rozpocząć dyskusję wyjaśniającą.

Ważne jest, aby pamiętać o tym, że nasz sprzeciw nie jest akceptowany automatycznie. Firma rozpatruje go w sposób indywidualny, na podstawie podanych przez nas danych. To może wydłużyć czas trwania tego procesu, a sprzeciw może zostać niezaakceptowany.

Nie wszystkie zmiany, jakie chce wprowadzić Meta są jeszcze jasne i czytelne.

Udostępnij: