W ostatnich dniach w mediach społecznościowych pojawiło się zdjęcie ogłoszenia dotyczącego sprzedaży rolek z naklejkami, które można wymienić na maskotki z popularnej serii "Gang Produkciaków" w sieci sklepów Biedronka. Sprawdziliśmy jedno z popularnych serwisów sprzedażowych i rzeczywiście, takie ogłoszenie faktycznie istniało, jednak zostało szybko usunięte. W internecie zaczęły krążyć spekulacje, że za sprzedażą naklejek może stać jeden z pracowników sklepu. Sieć Biedronka udzieliła komentarza w tej sprawie.
Naklejki w Biedronce
Od 26 sierpnia w sklepach Biedronka rozpoczęła się akcja lojalnościowa, w ramach której klienci mogą otrzymywać naklejki za zakupy, które następnie mogą wymieniać na maskotki z nowej serii "Gang Produkciaków". Akcje związane z maskotkami zawsze cieszyły się dużą popularnością wśród klientów Biedronki. Aby zdobyć maskotkę za darmo, należy uzbierać 60 naklejek. Istnieje jednak możliwość otrzymania maskotki wcześniej, po zebraniu 30 naklejek i dopłaceniu 24,99 zł. Maskotki można również kupić w regularnej cenie 49,99 zł.
Naklejki przyznawane są za zakupy o wartości co najmniej 69 zł, dokonane w Biedronce od 26 sierpnia do 16 listopada 2024 roku. Dodatkową naklejkę można otrzymać, korzystając z karty Moja Biedronka, aplikacji mobilnej, bądź dokonując zakupu warzyw lub owoców za każde wydane 69 zł.
Kilka dni po rozpoczęciu akcji, na jednym z popularnych portali sprzedażowych pojawiło się ogłoszenie dotyczące sprzedaży 2000 sztuk naklejek za łączną kwotę 1000 zł. Ogłoszenie to zostało jednak szybko usunięte, po tym jak jego treść trafiła na jedną z grup na Facebooku. Udało nam się jednak zrobić zrzut ekranu.
Pracownicy biedronki sprzedają naklejki?
Internauci szybko zaczęli spekulować, że dostęp do takich ilości naklejek mogą mieć jedynie pracownicy Biedronki, co wywołało przypuszczenia, że ogłoszenie mogło być zamieszczone przez kogoś z personelu sklepu, próbującego w ten sposób dorobić. Jeden z portali zwrócił się do biura prasowego Biedronki z prośbą o komentarz w tej sprawie. Marek Złakowski, dyrektor ds. Rozwoju Relacji z Klientem i Cyfryzacji w sieci Biedronka, zapewnił, że naklejki, będące częścią kampanii lojalnościowej, są objęte ścisłą ewidencją, co ma zapobiegać ich niewłaściwemu wykorzystaniu.
Proces ich wydawania i przechowywania podlega naszym wewnętrznym procedurom bezpieczeństwa i kontroli. W przypadku ich naruszenia w stosunku do pracowników wyciągane są konsekwencje służbowe, zgodnie z regulaminem i kodeksem pracy.
Dodał:
W przypadku zgłoszonej sprawy podkreślamy, że każde podejrzenie popełnienia przestępstwa, a tym jest wejście w posiadanie w sposób nielegalny naklejek uprawniających do korzyści majątkowej, podlega odpowiedzialności karnej i jest zgłaszane na policję
Źródło zdjęć: Autorstwa Fotografia: Jacek Halicki - Fotografia: Praca własna, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=49938511
Autorstwa Jacek Halicki - Praca własna, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=50099196