Już od 16 lipca Santander Consumer Bank rozpocznie wdrażanie nowej wersji swojej mobilnej aplikacji bankowej. Choć celem jest poprawa komfortu i bezpieczeństwa korzystania z usług, bank oficjalnie ostrzega, że mogą pojawić się przejściowe trudności techniczne. Co dokładnie się zmieni i czego mogą spodziewać się użytkownicy?
- Nowa aplikacja mobilna Santander. Co się zmieni?
- Możliwe problemy techniczne po aktualizacji
- Jak poradzić sobie z ewentualnymi trudnościami?
- Santander apeluje o czujność użytkowników
Nowa aplikacja mobilna Santander. Co się zmieni?
Zgodnie z zapowiedziami banku, nowa wersja aplikacji ma zyskać całkowicie odświeżony interfejs oraz funkcje poprawiające użyteczność i dostępność. Zmiany mają odpowiadać na potrzeby różnych grup użytkowników, zarówno tych korzystających z nowoczesnych smartfonów, jak i osób z ograniczoną sprawnością wzroku. Wśród nowości znajdą się m.in. tryb ciemny (dark mode), możliwość łatwiejszego powiększania czcionek oraz lepsza obsługa przez czytniki kart.
„Nowa wersja ma całkiem odświeżony wygląd i poprawioną użyteczność. Zadbaliśmy o to, by aplikacja była jeszcze bardziej dostępna – niezależnie od tego, w jaki sposób z niej korzystasz. Wprowadziliśmy tryb ciemny (dark mode), lepiej działające powiększanie czcionek i lepszą obsługę przez czytniki kart. Jest prościej, bardziej intuicyjnie i ładniej” – podkreśla bank na swojej stronie internetowej.
Możliwe problemy techniczne po aktualizacji
Mimo wcześniejszych testów, bank nie wyklucza, że na początku mogą wystąpić zakłócenia w działaniu aplikacji. Przejściowe problemy mogą dotyczyć np. procesu logowania czy funkcjonowania niektórych opcji w aplikacji mobilnej. Jak informuje Santander:
„Przed wdrożeniem nowej odsłony aplikacji przeprowadzimy wiele testów, ale jak przy każdej dużej zmianie - mogą pojawić się drobne trudności techniczne, np. z logowaniem lub widocznością niektórych funkcji”.
Jak poradzić sobie z ewentualnymi trudnościami?
W razie pojawienia się błędów, bank rekomenduje korzystanie z alternatywnych kanałów kontaktu, takich jak infolinia czy oddziały stacjonarne. Dodatkowo klienci mogą logować się na swoje konta przez wersję przeglądarkową serwisu, która nie powinna być objęta nadchodzącymi zmianami. Na bieżąco będą także publikowane komunikaty na oficjalnej stronie internetowej banku.
ZOBACZ TAKŻE: Uwaga! Bank uprzedza przed problemami – podano kluczowy termin i godzinę!
Santander apeluje o czujność użytkowników
Bank podkreśla, że mimo wprowadzenia licznych udogodnień, klienci powinni zachować szczególną ostrożność w pierwszych dniach po aktualizacji. Zaleca się śledzenie informacji publikowanych przez bank oraz szybkie zgłaszanie wszelkich nieprawidłowości. Aktualizacja ma przynieść korzyści w dłuższej perspektywie, jednak początkowo może wiązać się z pewnymi niedogodnościami dla użytkowników.
Źródło: Canva