Syn Martyniuka awanturował się w samolocie! Wizz Air wydał oświadczenie!

Na pokładzie samolotu lecącego z Malagi do Warszawy doszło do poważnego incydentu, którego głównym bohaterem był Daniel Martyniuk – syn znanego piosenkarza Zenka Martyniuka. Mężczyzna wszczął awanturę, która zakończyła się awaryjnym lądowaniem maszyny w Nicei. Sytuacja była na tyle poważna, że linie lotnicze Wizz Air wydały oficjalne oświadczenie, zapowiadając możliwe surowe konsekwencje wobec pasażera.

Według relacji świadków, wszystko zaczęło się podczas serwisu pokładowego, kiedy Martyniukowi odmówiono podania alkoholu. Mężczyzna miał wtedy zareagować agresją, kierując groźby zarówno pod adresem personelu, jak i innych pasażerów próbujących go uspokoić. Jak opisuje świadek:

W momencie trwania serwisu kawowego, kiedy zostało mu odmówione podanie alkoholu, zaczął się awanturować i zrobił się agresywny. Pojawiały się groźby w kierunku obsługi i niektórych pasażerów, którzy próbowali go uspokajać. Poruszał się w samolocie w tę i z powrotem. Obsługa też próbowała go uspokoić

Załoga nie miała wyjścia – konieczne okazało się przekierowanie lotu do Nicei i usunięcie problematycznego pasażera z pokładu.

@joycia161

21.10.2025 Malaga - Warszawa miedzyladowanie w Nicei Daniel Martyniuk "umila" nam lot

♬ dźwięk oryginalny - Joy

Oficjalne stanowisko Wizz Air: "Zero tolerancji dla agresji"

W odpowiedzi na medialne zainteresowanie, przedstawiciel linii lotniczych Wizz Air – Salvatore Gabriele Imperiale – przesłał komunikat,w któym podkreślono, że pasażer może zostać objęty zakazem lotów, a także obciążony kosztami, które wynikły z jego zachowania. Mowa tu m.in. o kosztach przekierowania samolotu, opóźnienia lotu oraz interwencji służb, które mogą sięgać dziesiątek tysięcy euro.

Wizz Air potwierdza, że lot W6 1336 z Malagi do Warszawy został przekierowany do Nicei z powodu agresywnego pasażera, który groził członkom załogi pokładowej. Po usunięciu niezdyscyplinowanego pasażera w Nicei, samolot wznowił rejs i bezpiecznie poleciał do Warszawy z pozostałymi pasażerami. Bezpieczeństwo i dobro naszych pasażerów oraz członków załogi stanowią dla Wizz Air najwyższy priorytet. Linia stosuje zasadę zerowej tolerancji wobec wszelkich przejawów agresji – zarówno werbalnej, jak i fizycznej – na pokładzie samolotu. Dotyczy to również spożywania alkoholu wniesionego przez pasażerów oraz wszelkich zachowań mogących zagrażać bezpieczeństwu lub komfortowi innych osób. W przypadkach, gdy zachowanie pasażera stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa lotu lub narusza nasz kodeks postępowania, zastrzegamy sobie prawo do odmowy przewozu w przyszłości i możemy nałożyć zakaz lotów. Ściśle współpracujemy również z lokalnymi organami ścigania oraz władzami lotniczymi, aby zapewnić właściwą reakcję na wszelkie tego typu incydenty. Ponadto wszelkie koszty wynikające z niewłaściwego zachowania pasażera — w tym koszty przekierowania lotu, opóźnień czy interwencji służb ratunkowych — zostaną przeniesione na osobę odpowiedzialną. W niektórych przypadkach mogą one sięgać dziesiątek tysięcy euro

Źródło zdjęć: Wikipedia- Autorstwa Gyrostat (Wikimedia, CC-BY-SA 4.0), CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=41305792

Udostępnij: