Z czasem praca może stać się męcząca, monotonna, a nam zaczyna brakować motywacji do dalszych działań. Co zrobić, aby nasza praca stała się atrakcyjniejsza, a my zaczęli czuć się w niej szczęśliwie?
- Dziel się dobrymi doświadczeniami
- Postaraj się o chwilę dla siebie
- Wspominaj dobre momenty
- Doceniaj innych
- Witaj się
- Zadbaj o innych
Dziel się dobrymi doświadczeniami
Nie bój się powiedzieć, że jesteś zadowolony/a ze swojej dzisiejszej pracy. Zazwyczaj ludzie narzekają na to, co jest złe i zapominają czerpać przyjemności z dobrych rzeczy, które ich spotkały.
Co najmniej raz w tygodniu znajdźmy czas, by opowiedzieć koledze lub koleżance, co lubimy, co nam się udało – radzi duński naukowiec, Alexander Kjerulf
Postaraj się o chwilę dla siebie
Udaj się w miejsce, które będzie tylko dla Ciebie i Twoich myśli. Upewnij się, że nikt nie będzie zakłócał Twojego spokoju, żaden telefon nie będzie dzwonił, a Ty będziesz w stanie skupić się na sobie.
Wspominaj dobre momenty
Przed wyjściem z pracy zastanów się, czy coś pozytywnego zdarzyło się podczas pracy. Może ktoś sprawił Ci komplement lub docenił Twój wysiłek? Zastanów się nad tym i z tą myślą udaj się na spokojnie do domu.
Doceniaj innych
Nie skupiaj się jedynie na swoich osiągnięciach i postaraj się docenić innych. Nie musisz być ich kierownikiem, współpracownik również może pokazać, że widzi starania innych. W ten sposób atmosfera w pracy staje się przyjemniejsza.
Witaj się
Wydaje się to oczywiste, ale istnieje wiele sposobów, w jaki ludzie witają się ze sobą. Można przywitać się nawet nie odrywając wzroku od telefonu, a można też podejść do osoby i miło się przywitać.
Najlepiej dodatkowo podać rękę, klepnąć w ramię, nawiązując tym samym kontakt, przekazując dobre emocje – dodaje naukowiec
Zadbaj o innych
Drobne gesty są tak samo doceniane jak miłe słowa. Zaproponuj kawę lub poczęstuj ciastem. Takie drobne rzeczy zapadają w pamięć, a relacje i atmosfera stają się bardziej przyjacielskie.
+