Jakie nawyki rozpraszają nas w czasie pracy?

Każdego dnia chcemy być produktywni i wszystkie swoje obowiązki wypełnić w odpowiednim czasie, aby mieć jeszcze czas na odpoczynek. Okazuje się jednak, że tego czasu ciągle brakuje, a przecież jesteśmy skupieni na pracy. Zapominamy przy tym o nawykach, których nie zauważamy, a to one najbardziej nas rozpraszają.

Ciągłe sięganie po telefon

W czasie pracy wielu z nas ma nawyk, aby sprawdzić swój telefon. Wszystko dlatego, że jesteśmy praktycznie bez przerwy podłączeni z internetem, a to powoduje, że każde powiadomienie, które dostajemy, zmusza nas do sprawdzenia tego. Automatycznie przeglądamy różne media społecznościowe, co z sekundy przeradza się w godzinę. Internet z łatwością odwraca naszą uwagę od obowiązków. Dodatkowo mamy w zwyczaju sprawdzanie informacji tuż przed zaśnięciem. Nasz sen wtedy nie jest taki, jaki powinien być. Rano budzimy się zmęczeni, a to wiąże się z brakiem energii i koncentracji.

Również odruchowo sprawdzamy telefon w czasie rozmowy z drugą osobą. Przede wszystkim jest to bardzo niekulturalne. W ten sposób okazujesz swój brak zainteresowania. Warto zatem skoncentrować się na rozmowie i wykazać zainteresowanie, które może sprawić, że konwersacja stanie się jeszcze bardziej ciekawa.

Brak asertywności

Umiejętność mówienia „nie” jest bardzo przydatna w wielu kwestiach. Szczególnie pomaga nam w czasie pracy, kiedy musimy skupić się na swoim zadaniu. W momencie zgadzania się na coś, co przeszkadza Ci w wypełnieniu swoich obowiązków sprawia, że odczuwasz stres, a to oddala Cię od produktywności.

Wielozadaniowość

Niektórym może się wydawać, że są w stanie wykonywać wiele zadań w jednym momencie. Wiąże się to jednak ze zmniejszoną uwagą. Rozmawianie, pisanie wiadomości, prowadzenie notatek, to wszystko da się zrobić, ale chaos jest gwarantowany. Jeśli z kimś rozmawiasz, to skup się na rozmowie. Jeśli pracujesz, to skup się na pracy.

Toksyczne otoczenie

Mamy w zwyczaju koncentrowanie się na ludziach, którzy totalnie nie są tego warci. Zastanawiamy się i myślimy o tych, którzy są toksyczni. Warto zatem poświęcić swoje myśli na osoby, które dodają nam wiele pozytywnej energii.

Przejmowanie się opinią innych

Zajmowanie się opinią innych na nasz temat jedyne co powoduje, to obniżenie naszej pewności siebie. Jest to toksyczne podejście, które nas osłabia i sprawia, że brakuje nam motywacji do pracy. Jeśli masz wrażenie, że dobrze wykonujesz swoją pracę i czujesz z tego dumę, to czerp z tego jak najwięcej, a myśli o opiniach innych zastąp czymś pozytywnym.

+
Udostępnij: