Nowa i innowacyjna metoda „happy-happy” pozwoli Ci odnaleźć wspólny język z każdym! Dzięki niej poprawisz swoje zdolności komunikacyjne i sprawisz, że obie strony będą zadowolone z przebiegu rozmowy. Dowiedz się więcej na ten temat!
Czym jest metoda „happy- happy”?
Metoda „happy-happy” to technika negocjacyjna stworzona przez Larsa-Johana Age, doradcę FBI i policji, negocjatora w biznesie i dyplomacji.
To nowa ulepszona metoda znanej wielu osobom sztuki win-win. Zgodnie z zasadą win- win obie strony dążyły do uzyskania korzyści oraz satysfakcjonującego dla wszystkich rozwiązania. Ta metoda pozwała wygenerować sytuację typu wygrany- wygrany, w której obie strony były zadowolone z porozumienia.
W nowej technice „happy-happy”, czyli ulepszonym win-win – chodzi przede wszystkim o to, aby obie strony były zadowolone z jej przebiegu. Opiera się na założeniu, że współpraca jest dla nas bardziej korzystna niż walka i współzawodnictwo. Metoda „happy- happy” działa, gdy podjęliśmy decyzję, która jest korzystna dla obu stron i gdy strony są zadowolone z przebiegu rozmowy.
Jak dojść do porozumienia z każdym?
Poznaj wskazówki, które pozwolą Ci się dogadać z każdym:
- Zadbaj o pozytywne nastawienie, zarówno swoje, jak i osoby z którą rozmawiasz.
- Zastanów się, o czym chcesz porozmawiać i co jest dla Ciebie najważniejsze. Pomyśl o tematach, które zamierzasz poruszyć.
- Przygotuj listę zagadnień, zacznij od najważniejszych i po kolei przechodź do tych mniej istotnych.
- Nawiąż kontakt: zadawaj pytania, słuchaj odpowiedzi. Okazuj zainteresowanie, ciekawość i zrozumienie.
- Pamiętaj o gestykulacji i mimice twarzy. Zachowaj otwartą postawę, zapraszającą do rozmowy.
- Mów wprost o swoich potrzebach, proponowanych rozwiązaniach i alternatywach. Mów jasno, konkretnie i na temat.
- Właściwie dobieraj słowa, używaj komunikatów „ja… myślę, czuję, uważam, wiem…” . Unikaj takich sformułowań jak: „Ty zawsze…”, „Ty nigdy…”, „Ty taki jesteś…’’, „Ty znów to zrobiłeś…”.
- Jeśli twoje pomysły i propozycje nie zostaną przyjęte, miej w zanadrzu przygotowany plan B. Przyda się w takiej sytuacji i uchroni Cię od konieczności improwizowania.
- Dzięki temu w łatwy sposób dogadasz się z kimś, kto myśli inaczej niż Ty. Na dodatek w sposób, który zadowoli wszystkie zaangażowane strony.
DZ