Jak wyznaczać swoje priorytety? Poznaj zasadę MIT

Często przekładasz plany i czynności na później? Ociągasz się i zwlekasz jak najdłużej? Nie potrafisz zebrać się w sobie i zacząć działać? Masz trudności z ustaleniem priorytetów? Przedstawiamy zasadę MIT, która pozwoli Ci to zmienić!

Jak wyznaczać swoje priorytety?

Często ociągasz się i odkładasz rzeczy na później? A może jesteś niecierpliwy i chcesz żeby wszystko było zrobione naraz i od razu? Dowiedz się, jak znaleźć złoty środek pomiędzy zwlekaniem, a impulsywnym działaniem. Bo tak naprawdę, nie jest ważne, kiedy to będzie... Ważne, aby odbyło się to wtedy, kiedy sobie zaplanowałaś!

Czym jest zasada MIT?

Koncepcja MIT, z ang. Most Important Task, została stworzona przez znanego blogera Leo Babauta. Zasada ta polega na przypisaniu priorytetów ważnym zadaniom. Polega na stworzeniu osobnej listy tylko trzech zadań, które muszą zostać wykonane w ciągu dnia. Te zadania należy wybrać według ich ważności i pilności.

Jej twórca uważa, że przy organizowaniu pracy powinno się ustalić zadania, które maja największy wpływ na osiągnięcie naszych celów oraz życie prywatne i zawodowe.

Jak wdrożyć MIT w codzienne życie?

Przede wszystkim określ od jednego do trzech zadań, które koniecznie muszą zostać wykonane do końca dnia. Najlepiej, aby jedno dotyczyło pracy, drugie życia osobistego, a trzecie długoterminowych planów. Najważniejsze zadanie umieść na szczycie listy.

Gdy już określisz swój MIT, czyli Najważniejsze Zadanie, zadbaj, żeby nic innego Cię nie rozpraszało i skup się na zadaniu. Konieczne jest, aby wykonać je w pierwszej kolejności, najlepiej z samego rana, gdy jesteśmy pełni energii i sił do działania. Im później się za nie zabierzemy, tym większa szansa, ze stracimy motywację i po prostu go nie wykonamy.

Ważne jest, żeby zająć się tym zadaniem od razu, zanim przejdziemy do innych, które nie mają tak ważnego wpływu na nasze życie. To oszczędzi też czasu na szukanie wymówek, zwlekanie i odkładanie działania na później.

Każde zadanie MIT staraj się doprowadzić do końca, zanim zajmiesz się kolejnym. Dzień zakończ ustaleniem kolejnych trzech zadań. Nie zapomnij o tym, żeby świętować swój sukces, gdy uda Ci się je zrealizować, tak jak zaplanowałeś!

Udostępnij: