Oscary 2021. Coroczna gala rozdania nagród obędzie się w poniedziałek, 26 kwietnia 2021. Prezentujemy pełną istę nominowanych we wszystkich kategoriach.
- Polski akcent
- Nominowani:
- Najlepszy pełnometrażowy film dokumentalny:
- Najlepszy film międzynarodowy:
- Najlepsza charakteryzacja i fryzury:
- Najlepsza muzyka oryginalna:
- Najlepsza piosenka:
- Najlepsze efekty specjalne:
- Najlepszy krótkometrażowy film animowany:
- Najlepszy krótkometrażowy film dokumentalny:
- Najlepszy krótkometrażowy film aktorski:
- Najlepszy film:
- Najlepszy aktor pierwszoplanowy:
- Najlepsza aktorka pierwszoplanowa:
- Najlepszy aktor drugoplanowy:
- Najlepsza aktorka drugoplanowa:
- Najlepszy reżyser:
- Najlepszy scenariusz adaptowany:
- Najlepszy scenariusz oryginalny:
- Najlepsze zdjęcia:
- Najlepszy montaż:
- Najlepsze efekty specjalne:
- Najlepszy dźwięk:
- Najlepsza scenografia:
- Najlepsze kostiumy:
- Najlepsza charakteryzacja:
Polski akcent
W nominacjach nie zabrakło polskiego akcentu film "Aida" bośniacko–austriacko–rumuńsko–niemiecko–polski film fabularny, to wciągający dramat wojenny o masakrze na Bałkanach. O prestiżową nagrodę Akademii Fimowej zawalczy również operator Dariusz Wolski za film "Nowiny ze świata"
Prezentujemy pełną istę nominowanych we wszystkich kategoriach.
Nominowani:
Najlepszy pełnometrażowy film dokumentalny:
- „Collective” – reż. Alexander Nanau
- „Crip Camp” – reż. James Lebrecht, Nicole Newnham
- „The Mole Agent” – reż. Maite Alberdi
- „Ośmiornica, nauczycielka życia” – reż. Pippa Ehrlich, James Reed
- „Time” – reżyseria Garrett Bradley
Najlepszy film międzynarodowy:
- „Na rauszu” (Dania) – reż. Thomas Vinterberg
- „Better Days” (Hong Kong) – reż. Derek Tsang
- „Collective” (Rumunia) – reż. Alexander Nanau
- „Quo Vadis, Aida?” (Bośnia i Hercegowina) – reż. Jasmila Žbanić
- „The Man Who Sold His Skin” (Tunezja) – reż. Kaouther Ben Hania
Najlepsza charakteryzacja i fryzury:
- „Ma Rainey: Matka Bluesa”
- „Emma”
- „Elegia dla bidoków”
- „Mank”
- „Pinocchio”
Najlepsza muzyka oryginalna:
- „Da 5 Bloods” – Terence Blanchard
- „Mank” – Trent Reznor, Atticus Ross
- „Minari” – Emile Mosseri
- „Nowiny ze świata” – James Newton Howard
- „Soul” – Jon Batiste, Trent Reznor, Atticus Ross
Najlepsza piosenka:
- „Husavik” z „Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga”
- „Fight For You” z „Judas and the Black Messiah”
- „lo Sì (Seen)” z „The Life Ahead (La Vita Davanti a Se)”
- „Speak Now” z „One Night in Miami”
- „Hear My Voice” z „The Trial of the Chicago 7”
Najlepsze efekty specjalne:
- „Love and Monsters”
- „The Midnight Sky”
- „Mulan”
- „The One and Only Ivan”
- „Tenet”
Najlepszy krótkometrażowy film animowany:
- „Burrow”
- „Genius Loci”
- „If Anything Happens I Love You”
- „Opera”
- „Yes-People”
Najlepszy krótkometrażowy film dokumentalny:
- „Colette”
- „A Concerto Is a Conversation”
- „Do Not Split”
- “Hunger Ward”
- „A Love Song for Latasha”
Najlepszy krótkometrażowy film aktorski:
- „Feeling Through”
- „The Letter Room”
- „The Present”
- „Two Distant Strangers”
- „White Eye”
Najlepszy film:
- „Ojciec”
- „Judas and the Black Messiah”
- „Mank”
- „Minari”
- „Nomadland”
- „Obiecująca. Młoda. Kobieta”
- „Sound of Metal”
- „Proces Siódemki z Chicago”
Najlepszy aktor pierwszoplanowy:
- Riz Ahmed, „Sound of Metal”
- Chadwick Boseman, „Ma Rainey: Matka Bluesa”
- Anthony Hopkins, „Ojciec”
- Gary Oldman, „Mank”
- Steven Yeun, „Minari”
Najlepsza aktorka pierwszoplanowa:
- Viola Davis, „Ma Rainey: Matka Bluesa”
- Andra Day, „The United States vs. Billie Holiday”
- Vanessa Kirby, „Cząstki kobiety”
- Frances McDormand, „Nomadland”
- Carey Mulligan, „Obiecująca. Młoda. Kobieta”
Najlepszy aktor drugoplanowy:
- Sacha Baron Cohen, „Proces Siódemki z Chicago”
- Daniel Kaluuya, „Judas and the Black Messiah”
- Leslie Odom Jr, „One Night in Miami”
- Paul Raci, „Sound of Metal”
- LaKeith Stanfield, „Judas and the Black Messiah”
Najlepsza aktorka drugoplanowa:
- Maria Bakalova, „Kolejny film o Boracie”
- Glenn Close, „Elegia dla bidoków”
- Olivia Colman, „Ojciec”
- Amanda Seyfried, „Mank”
- Yuh-Jung Youn, „Minari”
Najlepszy reżyser:
- Thomas Vinterberg, „Na rauszu”
- David Fincher, „Mank”
- Lee Isaac Chung, „Minari”
- Chloe Zhao, „Nomadland”
- Emerald Fennell, „Obiecująca. Młoda. Kobieta”
Najlepszy scenariusz adaptowany:
- „Kolejny film o Boracie”
- „Ojciec”
- „Nomadland”
- „One Night in Miami”
- „Biały tygrys”
Najlepszy scenariusz oryginalny:
- „Judas and the Black Messiah”
- „Minari”
- „Obiecująca. Młoda. Kobieta”
- „Sound of Metal”
- „Proces Siódemki z Chicago”
Najlepsze zdjęcia:
- Sean Bobbitt „Judas and the Black Messiah”
- Erik Messerschmidt „Mank”
- Dariusz Wolski „Nowiny ze świata”
- Joshua James Richards „Nomadland”
- Phedon Papamichael „Proces Siódemki z Chicago”
Najlepszy montaż:
- „Ojciec”
- „Nomadland”
- „Obiecująca. Młoda. Kobieta”
- „Sound of Metal”
- „Proces Siódemki z Chicago”
Najlepsze efekty specjalne:
- „Love and Monsters”
- „Niebo o północy”
- „Mulan”
- „The One and Only Ivan”
- „Tenet”
Najlepszy dźwięk:
- „Greyhound”
- „Mank”
- „Nowiny ze świata”
- „Sound of Metal”
- „Co w duszy gra”
Najlepsza scenografia:
- „Ojciec”
- „Ma Rainey: Matka Bluesa”
- „Mank”
- „Nowiny ze świata”
- „Tenet”
Najlepsze kostiumy:
- „Emma”
- „Ma Rainey: Matka Bluesa”
- „Mank”
- „Mulan”
- „Pinokio”
Najlepsza charakteryzacja:
- „Emma”
- „Elegia dla bidoków”
- „Ma Rainey: Matka Bluesa”
- „Mank”
- „Pinokio”