93. ceremonia wręczenia Oscarów. Poznaj nominacje - nie zabrakło polskich akcentów

Oscary 2021. Coroczna gala rozdania nagród obędzie się w poniedziałek, 26 kwietnia 2021. Prezentujemy pełną istę nominowanych we wszystkich kategoriach.

Polski akcent 

W nominacjach nie zabrakło polskiego akcentu film "Aida" bośniacko–austriacko–rumuńsko–niemiecko–polski film fabularny, to wciągający dramat wojenny o masakrze na Bałkanach. O prestiżową nagrodę Akademii Fimowej zawalczy również operator Dariusz Wolski za film "Nowiny ze świata"

Prezentujemy pełną istę nominowanych we wszystkich kategoriach.

Nominowani:

Najlepszy pełnometrażowy film dokumentalny:

  • „Collective” – reż. Alexander Nanau
  •  „Crip Camp” –  reż. James Lebrecht, Nicole Newnham
  • „The Mole Agent” – reż. Maite Alberdi
  • „Ośmiornica, nauczycielka życia” – reż. Pippa Ehrlich, James Reed
  • „Time” – reżyseria Garrett Bradley

Najlepszy film międzynarodowy:

  • „Na rauszu” (Dania) –  reż. Thomas Vinterberg
  • „Better Days” (Hong Kong) –  reż. Derek Tsang
  • „Collective” (Rumunia) – reż. Alexander Nanau
  • „Quo Vadis, Aida?” (Bośnia i Hercegowina) – reż. Jasmila Žbanić
  •  „The Man Who Sold His Skin” (Tunezja) – reż. Kaouther Ben Hania

Najlepsza charakteryzacja i fryzury:

  • „Ma Rainey: Matka Bluesa”
  • „Emma”
  • „Elegia dla bidoków”
  • „Mank”
  • „Pinocchio”

Najlepsza muzyka oryginalna:

  • „Da 5 Bloods” – Terence Blanchard
  • „Mank” – Trent Reznor, Atticus Ross
  • „Minari” – Emile Mosseri
  •  „Nowiny ze świata” – James Newton Howard
  • „Soul” – Jon Batiste, Trent Reznor, Atticus Ross

Najlepsza piosenka:

  • „Husavik” z „Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga”
  • „Fight For You” z „Judas and the Black Messiah”
  • „lo Sì (Seen)” z „The Life Ahead (La Vita Davanti a Se)”
  • „Speak Now” „One Night in Miami”
  • „Hear My Voice” z „The Trial of the Chicago 7”

 

Najlepsze efekty specjalne:

  • „Love and Monsters”
  • „The Midnight Sky”
  • „Mulan”
  • „The One and Only Ivan”
  • „Tenet”

Najlepszy krótkometrażowy film animowany:

  • „Burrow”
  •  „Genius Loci”
  • „If Anything Happens I Love You”
  • „Opera”
  • „Yes-People”

Najlepszy krótkometrażowy film dokumentalny:

  • „Colette”
  • „A Concerto Is a Conversation”
  • „Do Not Split”
  • “Hunger Ward”
  • „A Love Song for Latasha”

Najlepszy krótkometrażowy film aktorski:

  • „Feeling Through”
  • „The Letter Room”
  • „The Present”
  • „Two Distant Strangers”
  • „White Eye”

Najlepszy film:

  • „Ojciec”
  • „Judas and the Black Messiah”
  • „Mank”
  • „Minari”
  • „Nomadland”
  • „Obiecująca. Młoda. Kobieta”
  • „Sound of Metal”
  • „Proces Siódemki z Chicago”

Najlepszy aktor pierwszoplanowy:

  • Riz Ahmed, „Sound of Metal”
  • Chadwick Boseman, „Ma Rainey: Matka Bluesa”
  • Anthony Hopkins, „Ojciec”
  • Gary Oldman, „Mank”
  • Steven Yeun, „Minari”

Najlepsza aktorka pierwszoplanowa:

  • Viola Davis, „Ma Rainey: Matka Bluesa”
  • Andra Day, „The United States vs. Billie Holiday”
  • Vanessa Kirby, „Cząstki kobiety”
  • Frances McDormand, „Nomadland”
  • Carey Mulligan, „Obiecująca. Młoda. Kobieta”

Najlepszy aktor drugoplanowy:

  • Sacha Baron Cohen, „Proces Siódemki z Chicago”
  • Daniel Kaluuya, „Judas and the Black Messiah”
  • Leslie Odom Jr, „One Night in Miami”
  • Paul Raci, „Sound of Metal”
  • LaKeith Stanfield, „Judas and the Black Messiah”

Najlepsza aktorka drugoplanowa:

  • Maria Bakalova, „Kolejny film o Boracie”
  • Glenn Close, „Elegia dla bidoków”
  • Olivia Colman, „Ojciec”
  • Amanda Seyfried, „Mank”
  • Yuh-Jung Youn, „Minari”

Najlepszy reżyser:

  • Thomas Vinterberg, „Na rauszu”
  • David Fincher, „Mank”
  • Lee Isaac Chung, „Minari”
  • Chloe Zhao, „Nomadland”
  • Emerald Fennell, „Obiecująca. Młoda. Kobieta”

Najlepszy scenariusz adaptowany:

  • „Kolejny film o Boracie”
  • „Ojciec”
  • „Nomadland”
  • „One Night in Miami”
  • „Biały tygrys”

Najlepszy scenariusz oryginalny:

  • „Judas and the Black Messiah”
  • „Minari”
  • „Obiecująca. Młoda. Kobieta”
  • „Sound of Metal”
  • „Proces Siódemki z Chicago”

Najlepsze zdjęcia:

  • Sean Bobbitt „Judas and the Black Messiah”
  • Erik Messerschmidt „Mank”
  • Dariusz Wolski „Nowiny ze świata”
  • Joshua James Richards „Nomadland”
  • Phedon Papamichael „Proces Siódemki z Chicago”

Najlepszy montaż:

  • „Ojciec”
  • „Nomadland”
  • „Obiecująca. Młoda. Kobieta”
  • „Sound of Metal”
  • „Proces Siódemki z Chicago”

Najlepsze efekty specjalne:

  • „Love and Monsters”
  • „Niebo o północy”
  • „Mulan”
  • „The One and Only Ivan”
  • „Tenet”

Najlepszy dźwięk:

  • „Greyhound”
  • „Mank”
  • „Nowiny ze świata”
  • „Sound of Metal”
  • „Co w duszy gra”

Najlepsza scenografia:

  • „Ojciec”
  • „Ma Rainey: Matka Bluesa”
  • „Mank”
  • „Nowiny ze świata”
  • „Tenet”

Najlepsze kostiumy:

  • „Emma”
  • „Ma Rainey: Matka Bluesa”
  • „Mank”
  • „Mulan”
  • „Pinokio”

Najlepsza charakteryzacja:

  • „Emma”
  • „Elegia dla bidoków”
  • „Ma Rainey: Matka Bluesa”
  • „Mank”
  • „Pinokio”
Udostępnij: