Serial „Squid Game” został wyprodukowany w Korei Południowej. Reżyserem, a także scenarzystą filmu jest Hwang Dong-hyuk. Gatunek produkcji opisywany jest jako mroczny thriller. Serial oparty jest na dziewięciu odcinkach. Pośród brutalnych scen odnajdziemy także elementy przygodowe.
- Dramat stał się numerem 1 na liście przebojów Netflixa w ponad 90 krajach.
- Przekaz serialu Squid Game
- Fenomen serialu i szum medialny
Dramat stał się numerem 1 na liście przebojów Netflixa w ponad 90 krajach.
Krótko o serialu..
Gra to złudzenia przypomina popularną grę dla dzieci. Różnicą jest, że przegrana w pojedynku oznacza śmierć uczestnika.
Fabuła serialu opiera się na osobach, które przystąpiły do udziału w grze. W późniejszym etapie okazuje się, że zabawa ma drugie dno.
Propozycje udziału w specyficznej, tajemniczej grze dostały osoby w dużymi problemami finansowymi. Historia pokazuje 456 zdesperowanych osoby. Wiele osób zgodziło się na udział, z uwagi na opłacalność. Stawką w grze jest kwota ok. 46 miliarda południowokoreańskich wonów. Nie wiedzą jednak, że będą mogli stracić życie w serii rozgrywek inspirowanych dziecięcymi zabawami. Rozgrywki w grze odbywają się na odosobnionym terenie, na bezludnej wyspie.
Przekaz serialu Squid Game
Serial aktywizuje widzów do głębszych przemyśleń o człowieczeństwie. Obserwator zaczyna rozważać, ile ludzie potrafią zrobić czy poświęcić dla pieniędzy. Produkcja porusza także temat krytyki kapitalizmu oraz lęku klasowego. Widzowie uświadamiają sobie, że w życie też można przegrać tak jak w teleturnieju czy grze. Zostajemy z niczym, nie mając drugiej szansy. Zasady przedstawianej serialowej gry nie są fair. Oglądający zdaje sobie sprawę, że rzeczywistość także jest niesprawiedliwa.
W „Squid Game” nie jest istotne, kim się jest, jakie życie się prowadziło i jakich dokonywało na swojej drodze wyborów. Najważniejszą kwestią jest stan portfela. Hwang Dong-hyuk pokazuje, że jest to jedyne kryterium definiujące cię jako człowieka.
Fenomen serialu i szum medialny
Produkcja weszła na ekrany w momencie, gdy w Korei i Stanach Zjednoczonych znacznie pogorszyła się sytuacja ekonomiczna gospodarstw domowych. Kryzys ten przyczynił się niejednokrotnie do problemów natury psychicznej. Serial odbierany jest jako metafora społeczno-ekonomiczna. Pokazuje także problem nierówności i kapitalizmu.
Serial ukazuje walkę o dobra materialne. Sam producent podkreśla, że inspiracją do tworzenia tej produkcji była jego osobista sytuacja materialna.
Serial zyskał duży rozgłos dzięki zasięgom mediów społecznościowych. Użytkownicy Twittera i TikToka wymieniali się ekscytującymi spostrzeżeniami w sieci. Wyrażali swój szczery zachwyt na produkcją. Nie jest to sztucznie nakręcana popularność.
"Ludzie o nim słyszą, rozmawiają o nim, kochają go i jest to bardzo społeczny aspekt, który pomaga rozwijać program poza naszą działalnością" - powiedział Bela Bajaria, szef działu telewizyjnego Netflixa.
„Squid Game” nie miał rozbudowanej kampanii reklamowej. Jego popularność przypomina efekt „kuli śnieżnej”.
Internauci odtwarzają w sieci przedstawione w serialu motywy gier dla dzieci. Jedną z nich jest „Green Light Red Light”. Ludzie tworzą również liczne memy i kreatywne wideo inspirowane serialem.
Produkcja jest bardzo uniwersalna. Znajduje odbiorców na całym świecie. Netflix oferuje napisy w 37 językach i dubbing w 34 językach.
Serial zyskał atrakcyjność dzięki humorystycznej sprzeczność pomiędzy brutalnymi wydarzeniami na ekranie a romantyczną muzyką w ścieżce dźwiękowej.
Fani doceniają „Squid Game” również za wysoką jakość produkcji i oprawę wizualną.
MP
Źródło zdjęci: screen Netflix Squid Game