5 cytatów o przywództwie od polskich liderek w biznesie!

Kobieta na stanowisku kierowniczym staje się już coraz częściej spotykaną sytuacją i nie powinno to nikogo dziwić. 22 lutego w Warszawie odbyła się debata polskich liderek biznesu, które przede wszystkim podkreśliły, że kobiety na stanowisku kierowniczym nadal nie są doceniane.

Wiele kobiet osiągnęło sukces w biznesie i znakomicie sprawują się na stanowiskach kierowniczych, ale nadal nadal styczność z mentalnymi przekonaniami, że to nie one są stworzone, aby dowodzić.

Ewa Łabno – Falęcka

Jest dyrektorem komunikacji i relacji zewnętrznych w Mercedes – Benz Polska wspomniała o takich właśnie przekonaniach.

Wciąż istnieje mentalne przekonanie, że mężczyźni to urodzeni liderzy, natomiast kobiety muszą za każdym razem udowadniać, że mogą być dobre w biznesie. Jest wiele metafor mówiących o tych o barierach w drodze na szczyt: „szklany sufit”, „lepka podłoga” czy „szklany klif”. Najlepszą metaforą jest dla mnie „labirynt”, w którym kobiety muszą odpowiednio nawigować, żeby się z niego wydostać i wejść na szczyt.

Beata Pawłowska

Jest CEO w firmie Oriflame Poland. Kobieta zaznaczyła, że każdy krok, który należy wykonać, powinien być przemyślany, ale w pracy CEO nie istnieje coś takiego, jak równowaga zawodowa.

Jeśli chodzi o poświęcenie i równowagę w życiu zawodowym, jest to decyzja, którą należy podjąć świadomie. W rzeczywistości w pracy CEO nie ma czegoś takiego jak work-life balance.
Zawsze trzeba coś poświęcić. Kobiety nie muszą być idealne w każdej roli. Jeżeli człowiek robi to co lubi, co jest jego zawodowym marzeniem i jego pasją, to tak naprawdę „nie poświęca się” w życiu tylko realizuje siebie i swoje marzenia a więc jest szczęśliwy.
Będąc CEO jesteś znacznie bardziej wystawiony na ryzyko, podejmowanie trudnych decyzji, długie godziny pracy, podróże służbowe, czy publiczne wystąpienia. Ale jest to twój wybór, kim chcesz być i z czym to się wiąże.

Grażyna Piotrowska – Oliwa

Jest Ceo w Virgin Mobile. Wyjaśnia, jakie cechy powinna posiadać dobra liderka. Dbanie o firmę nie jest łatwym zadaniem, a więc stanowiska kierownicze wymagają osób silnych psychicznie i „twardych”.

Bycie liderem wymaga ciągłego uczenia się i wiedzy, niekiedy nawet detalicznej, odnośnie twojej branży. Jeżeli nie masz pojęcia, jak wygląda twój produkt lub usługa, skąd możesz znać problemy firmy. Im więcej wiesz, tym więcej możesz osiągnąć. Nie budzisz się z myślą, że zostaniesz liderem.
Nie musisz być twardą kobietą, żeby zyskać respekt i uznanie w biznesie. Po prostu bądź sobą, słuchaj pracowników, a kiedy widzisz potrzebę – odpowiedz na nią. Miej wyrozumiałość, ale w pierwszej kolejności myśl o firmie. Nie musisz być okrutna, ale bądź realistką.
+
Udostępnij: