Najnowsza kampania marki Dove pod nazwą "Detox FEEDu" ma na celu zwrócenie uwagi na świadome korzystanie z social mediów przez nastolatki. Jedne z ostatnich badań jasno wskazują, że młode dziewczęta chcą naśladować znane influencerki,
Z najnowszych badań, które zlecone zostały przed Dove, wynika, że aż 67 proc. dziewczyn w wieku szkolnym, chciałoby wyglądać tak, jak wyglądają popularne influnecerki w sieci.
Social media stały się nieodłącznym elementem życia młodego pokolenia. Chociaż są pomoce między innymi w komunikowaniu się, z drugiej strony, korzystanie z social mediów, może nieść szereg niekorzystnych konsekwencji szczególnie dla młodych ludzi.
Jednym z najpoważniejszych zagrożeń jest wpływ, jaki social media mogą mieć na zdrowie psychiczne młodych ludzi. Coraz więcej badań wskazuje na to, że intensywne korzystanie z portali społecznościowych może prowadzić do zaburzeń emocjonalnych, takich jak depresja, lęk czy zaburzenia odżywiania. Jednym z czynników wpływających na to jest ciągłe porównywanie się z innymi użytkownikami, prezentującymi idealne życie, co prowadzi do poczucia niskiej wartości i braku samoakceptacji.
Nowa kampania Dove
To, co widzą młode osoby w sieci, znacząco wpływa na ich samoocenę. W świecie, w którym praktycznie promowane jest piękno, a w którym każda odmienność jest hejtowana, wielu osobom trudno jest się odnaleźć.
Jak wynika z badań, która przedstawiła marka Dove, ok. 2/3 dziewczyn w młodych wieku, chce wyglądać tak jak inflencerki.
Na problem ten marka zwraca uwagę w swojej nowej kampanii "Detox FEEDu”.
"Jesteś głodna? Napij się wody! Chcesz się pozbyć cellulitu? Owiń się folią spożywczą! A jeśli marzysz o pełnych ustach, wystarczy kilka minut w gabinecie" – to hasła, którymi na co dzień są bombardowane nastolatki w social mediach. W rzeczywistości tego typu treści są niezwykle toksyczne, wpływają negatywnie na samoocenę i poczucie własnej wartości, niszczą zdrowie psychiczne nastolatek oraz narażają je na konsekwencje zdrowotne – apeluje Dove.
Celem nowej kampanii jest zwrócenie uwagi zarówno młodym dziewczynom, jak i ich rodzicom, na szkodliwość treści publikowanych social-mediach.
Poza tym, że młode pokolenie naśladuje wygląd swoich idoli z sieci, influencerzy często wpływają także na ich zachowanie. Stają się dla nastolatków czymś w rodzaju autorytetów.
W ramach kampanii edukacyjnej "Detox FEEDu" rodzice mogą zapoznać się z serią filmików z udziałem ekspertów, które w prosty sposób pokazują, jak odcinać się od toksycznych treści stale dostępnych się w social-mediach.
W kampanii marki Dove wzięły udział także gwiazdy znane z polskiego show-biznesu. Aleksandra Żebrowska, Joanna Koroniewska i Patricia Kazadi zaangażowały się w projekt, aby przestrzegać przed szkodliwym działaniem social-mediów.
Zobacz także: Czym jest anti-ghosting w relacjach? Nowy trend podbija sieć