Jak skutecznie prowadzić projekty?

Niezależnie od działalności czy stylu pracy, który sobie przyjmiemy, zawsze będziemy musieli prowadzić jakiś projekt - mniej bądź bardziej ważny. Oczywiście sprawia to wiele problemów, gdyż nie wszystko da się zaplanować od deski do deski (idealnie bez perturbacji). Znajdzie się jednak kilka wskazówek, jakie pomogą lepiej, efektywniej i szybciej realizować projekty.

Plan 

Układanie planu przydaje się wzędzie, ale podczas prowadzenia projektu jest to podstawa. Daje on poczucie komfortu i stabilizacji, a odpowiednio zapisany pozwala na modyfikacje i szybkie zmiany. Nie bez powodu każda z firm układa jakiś szereg działań do spełnienia. W indywidualnych sprawach także warto to wykorzystać. 

Odpowiedni zespół

Nie oszukujmy się, jeśli chcemy doprowadzić jakiś projekt do końca, z pewnością musimy dobrać sobie odpowiednich ludzi do realizacji trudnych zadań. W przypadku złego wyboru nasza praca przestanie być efektywna, a plan spełznie na niczym (ewentualnie na zabawie, ale przecież nie o to nam chodzi). 

Przy doborze zespołu warto kierować się indywidualnymi preferencjami osobowościowymi. W razie gdy sami jesteśmy energiczni i pełni zapału, to właśnie takie osoby powinniśmy sobie wybierać (przy innym zestawie cech odwrotnie). Wszystko w tej kwestii zależy od nas. 

Alternatywne myślenie

Alternatywne myślenie i szukanie działań nieszablonowych, pomoże nam na lepsze rozpoznanie sytaucji w trakcie realizacji projektu. Warto w tym celu wykorzystywać, np. zespół, z którym na codzień współpracujemy - przyda się burza mózgów bądź metoda ,,sześciu kapeluszy". 

Działania motywujące 

Mimo wszystko żadnego projektu nie uda się zrealizować bez wewnętrznej motywacji całego zespołu. Tylko kiedy każdy wierzy w realizację zamierzonego celu, wtedy uda się osiągnąć to, na co ciężko pracowaliśmy przez długi czas. 

B.J 

Udostępnij: