Jak wynika z sondaży, tylko co druga Polka poniżej 40. roku życia wybiera się na wybory 16 października. „A przecież przyszłość Polek zależy od głosów Polek”. Twój głos ma znaczenie, sprawdź dlaczego warto go oddać!
Z badania przeprowadzonego dla OKO.press i Radio TOK FM wynika, że tylko co druga Polka poniżej 40. roku życia wybiera się na wybory 16 października.
Urszula Sołocha z inicjatywy #dziewczynynawybory wskazuje:
Co druga kobieta w wieku między 18 a 39 lat nie chce wziąć udziału w tych wyborach. A przecież przyszłość Polek zależy od głosów Polek.
lga Legosz, współautorka akcji "Wspieram Sukces Kobiet", zachęcającej Polki do wzięcia udziału w wyborach, w rozmowie z TVN24 mówi o tym, że młode kobiety nie chcą głosować. Powodów takich decyzji jest wiele:
„Kobiety stanowią aż 53 procent wyborców, ale - według badań Fundacji Sukces Pisany Szminką, inicjującej projekt "Wspieram Sukces Kobiet" - istotne dla nich kwestie nie znajdują miejsca w programach partii politycznych. - 30 procent kobiet odpowiedziało nam, że nie chce iść (na wybory - przyp. red.), bo nie znajduje niczego interesującego dla siebie w programach partii. Kolejne 15 procent odpowiedziało, że polityka nie jest dla kobiet.”
Monika Mrozowska, aktorka i ambasadorka akcji dodaje:
„A przecież przyszłość Polek zależy od głosów Polek”„Mnie to chyba najbardziej dotknęło, że prawie 10 procent kobiet nie idzie na wybory, nie dlatego, że nie chce, tylko dlatego, że nie może, nie ma po prostu, jak dostać się do najbliższego lokalu wyborczego”.
W ostatnim czasie jest znacznie więcej apolitycznych, edukacyjnych i profrekwencyjnych akcji, które mają zachęcić kobiety, do tego by poszły na wybory i oddały swój głos. W końcu jedynie w taki sposób mogą coś zmienić.
Ambasadorki akcji „Wspieram Sukces Kobiet" podkreślają, że w Polsce kobiet jest więcej niż mężczyzn, ale nie zawsze chcą one głosować. Przekonują, że tym razem ich głos może mieć wyjątkowe znaczenie. Zachęcają kobiety by 16 października poszły na wybory.
„Cicho już byłyśmy. Tej jesieni idziemy na wybory”Wszystkie te akcje działały w jednym, wspólnym celu, żeby jak najmocniej zaktywizować kobiety - podkreśla Monika Mrozowska. - Ważne jest, żeby po prostu pójść do wyborów i zagłosować zgodnie ze swoim sumieniem, bo bardzo wiele kobiet - niestety - głosuje tak, jak głosują ich partnerzy – dodaje Małgorzata Rozenek-Majdan.
Także organizacja non profit Wschód na swoim Instagramie udostępniła mocny spot przed wyborami:
„CICHO JUŻ BYŁYŚMY ⚫️ Inna Polska jest możliwa i to na nią zagłosujemy 15 października. Nie chcemy biernie patrzeć jak starsi panowie decydują za nas. Walczymy o to, by głos kobiet i dziewczyn wreszcie został usłyszany, bo to my stanowimy 52% społeczeństwa. Tej jesieni idziemy na wybory. Cicho już byłyśmy. A Ty?”