Poczta Polska opublikowała ważny komunikat dotyczący możliwych utrudnień związanych z doręczeniem. Z czego wynikają problemy? Jak długo będzie trwała przerwa techniczna?
Komunika Poczty Polskiej
W związku z działaniami Ministerstwa Cyfryzacji, Poczta Polska poinformowała o utrudnieniach w swojej pracy. 18 stycznia został opublikowany oficjalny komunikat Poczty Polskiej. Informacja skierowana do klientó z całego kraju dotyczy nadchodzących utrudnień. Urzędnicy apelują, że w sprawach pilnych, trzeba będzie udać się do najbliższej placówki pocztowej.
Przymusowa przerwa techniczna nastąpi w wyniku planowanych prac Ministerstwa Cyfryzacji. Od piątku (19.01) do soboty (20.01) stycznia będą prowadzone prace, które tymczasowo wyłączą dostęp do Profilu Zaufanego. Ta sytuacja będzie miała ogólnokrajowe konsekwencje dla Poczty Polskiej.
„Ministerstwo Cyfryzacji poinformowało o planowanej przerwie w dostępności Profilu Zaufanego. Prace serwisowe rozpoczną się w piątek 19 stycznia (od 20.00) i potrwają do soboty 20 stycznia (do 16.00). Obywatele nie będą mogli korzystać z usług e-administracji, w tym e-Doręczeń czy eFormularzy, oferowanych przez Pocztę Polską”
Prace nad Profilem Zaufanym, spowodują, że usługa E-Doręczeń nie będzie działać.
Zaznaczono również, że obywatele powinni być gotowi na trudności w dostępie do innych usług pocztowych. Te utrudnienia obejmą również eINFO, czyli: awizo, Polecony do skrzynki, Dosyłanie, Doręczenie na życzenie oraz Przechowywanie.
ZOBACZ TAKŻE: Profil Zaufany nie działa! Co zrobić?
Możliwe rozwiązania
W wydanym komunikacie podano również informacje:
„Klientów weryfikujących swoją tożsamość Profilem Zaufanym zachęcamy do skorzystania z usług e-Doręczeń oraz eFormularzy przed planowanymi pracami serwisowymi”
Jednakże Poczta Polska podkreśla, że istnieje możliwość uniknięcia przerwy technicznej. Wyjaśniono, że usługi pocztowe pozostaną dostępne dla klientów, którzy zalogują się do systemu za pomocą e-dowodu osobistego lub aplikacji mObywatel.