Wolisz oddać dane czy pieniądze? Facebook wysyła powiadomienia

Decyzja dotycząca reklam na platformie Facebooka to ważna kwestia, która może mieć wpływ na Twoją prywatność i wygodę korzystania z serwisu. Przed podjęciem decyzji warto zrozumieć kilka kluczowych kwestii. Jaka decyzję podjąć?

Instagram i Facebook podjęły ogólnoeuropejską akcję, w ramach której wysyłają wiadomości do swoich użytkowników. Powiadomienia te dotyczą kwestii związanej z podjęciem decyzji w jaki sposób chcemy korzystać z tych serwisów.

"Podejmij decyzję dotyczącą reklam. Z powodu zmiany przepisów w Twoim regionie możesz teraz wybrać, czy chcesz dalej korzystać z Produktów Meta za darmo"

Opłaty za media społecznościowe

Jak wcześniej zapowiadano, już od 1 listopada wprowadzono opłaty za Facebooka i Instagrama. Zmiany dotyczą tych użytkowników, którzy nie chcą spersonalizowanych reklam. Nadal można będzie korzystać z serwisów za darmo, pod warunkiem akceptacji standardowych reklam.

Zobacz także: Instagram i Facebook będą płatne! Jaka wysokość opłat?

Do wyboru są dwie możliwości:

  • zgoda na podglądanie aktywności na serwisach, reklamy będą dostosowane do użytkownika i wyświetlane nadal

  • opłacenie abonamentu, reklamy zostają wyłączone.

Jak jest wysokość opłat?

Wysokość opłat zależy od tego, którą opcję wybierzemy. I tak:

  • przy wyborze pierwszej opcji płacimy swoimi danymi

  • w drugiej płacimy za usługę: 

    - wersja przeglądarkowa około 45 zł

    - konto bez reklam w mobilnych aplikacjach około 58 zł

Subskrypcja obejmuje wszystkie połączone konta na Facebooku i Instagramie, uwzględnia również opłaty pobierane przez Apple i Google.

Na jaki okres obowiązują opłaty?

Koszty związane z tymi zmianami mają obowiązywać do 1 marca 2024 roku. Po tym okresie każde następne konto w ramach tych mediów społecznościowych, ma wynosić za miesiąc użytkowania:

  • za wersję online 6 euro (ok. 27 zł)

  • za aplikację 8 euro (ok. 36 zł)

Dlaczego reklamy mają być personalizowane?

Zmiany te wynikają z europejskiego rozporządzenia o ochronie danych osobowych. Firma Meta chce się dostosować do tych regulacji. Przepisy uniemożliwiają personalizowanie reklam bez zgody użytkownika dla Facebooka i Instagrama. Te reklamy są głównym dochodem firmy Meta stąd taka decyzja.

Udostępnij: