Decyzja dotycząca reklam na platformie Facebooka to ważna kwestia, która może mieć wpływ na Twoją prywatność i wygodę korzystania z serwisu. Przed podjęciem decyzji warto zrozumieć kilka kluczowych kwestii. Jaka decyzję podjąć?
Instagram i Facebook podjęły ogólnoeuropejską akcję, w ramach której wysyłają wiadomości do swoich użytkowników. Powiadomienia te dotyczą kwestii związanej z podjęciem decyzji w jaki sposób chcemy korzystać z tych serwisów.
"Podejmij decyzję dotyczącą reklam. Z powodu zmiany przepisów w Twoim regionie możesz teraz wybrać, czy chcesz dalej korzystać z Produktów Meta za darmo"
Opłaty za media społecznościowe
Jak wcześniej zapowiadano, już od 1 listopada wprowadzono opłaty za Facebooka i Instagrama. Zmiany dotyczą tych użytkowników, którzy nie chcą spersonalizowanych reklam. Nadal można będzie korzystać z serwisów za darmo, pod warunkiem akceptacji standardowych reklam.
Zobacz także: Instagram i Facebook będą płatne! Jaka wysokość opłat?
Do wyboru są dwie możliwości:
-
zgoda na podglądanie aktywności na serwisach, reklamy będą dostosowane do użytkownika i wyświetlane nadal
-
opłacenie abonamentu, reklamy zostają wyłączone.
Jak jest wysokość opłat?
Wysokość opłat zależy od tego, którą opcję wybierzemy. I tak:
-
przy wyborze pierwszej opcji płacimy swoimi danymi
-
w drugiej płacimy za usługę:
- wersja przeglądarkowa około 45 zł
- konto bez reklam w mobilnych aplikacjach około 58 zł
Subskrypcja obejmuje wszystkie połączone konta na Facebooku i Instagramie, uwzględnia również opłaty pobierane przez Apple i Google.
Na jaki okres obowiązują opłaty?
Koszty związane z tymi zmianami mają obowiązywać do 1 marca 2024 roku. Po tym okresie każde następne konto w ramach tych mediów społecznościowych, ma wynosić za miesiąc użytkowania:
-
za wersję online 6 euro (ok. 27 zł)
-
za aplikację 8 euro (ok. 36 zł)
Dlaczego reklamy mają być personalizowane?
Zmiany te wynikają z europejskiego rozporządzenia o ochronie danych osobowych. Firma Meta chce się dostosować do tych regulacji. Przepisy uniemożliwiają personalizowanie reklam bez zgody użytkownika dla Facebooka i Instagrama. Te reklamy są głównym dochodem firmy Meta stąd taka decyzja.