W sieci pojawiło się kolejne ostrzeżenie GIS. Niedawno takie alerty pojawiły się w sprawie wykrytych zanieczyszczeń w produktach. Tym razem chodzi o wykrycie elementów plastiku w jednym z wyrobów mięsnych, jakie są oferowane w sklepie Lidl. Jakie produkty zostały wycofane?
Główny Inspektorat Sanitarny poinformował, że doszło do zanieczyszczenia wyrobów mięsnych w jednym z popularnych sklepów. Lidl podjął już konkretne kroki i sam wycofał artykuł ze sprzedaży. W tej kwestii wystosował również stosowny komunikat do swoich klientów.
Lidl wycofuje zanieczyszczony produkt
Nie tak dawno doszło do wycofania serii hamburgerów drobiowych z Biedronki. Tym razem do takiego samego incydentu dochodzi w Lidlu.
Jak podaje GIS, sklep Lidl dobrowolnie zdecydował o wycofaniu jednej partii burgera wołowego.
Z informacji wynika, iż został on zanieczyszczony fragmentami plastiku.
Numer podejrzanej partii to: 01279024. termin jego ważności do spożycia to 29.03.2024. Produkt nosi nazwę BURGER WOŁOWY, 2x110g, marki RZEŹNIK.
Elementy plastiku w burgerze wołowym
Producentem tego wyrobu jest Zakład Przemysłu Mięsnego Biernacki Sp. z o. o., Golina ul. Dworcowa 47D, 63-200 Jarocin, WNI 30063801, a dystrybutorem: Lidl sp. z o. o. sp. k., ul. Poznańska 48, 62-080 Jankowice, Tarnowo Podgórne.
Jak wynika z informacji przekazanych przez GIS po przeprowadzeniu dokładnych analiz okazało się, że w mięsie występują plastikowe elementy.
ZOBACZ TAKŻE: Lewandowski skomenatował awans Polski! Szczęsny zamieścił post!
W związku z zachowaniem bezpieczeństwa klientów, podjęto decyzję o natychmiastowym wycofaniu produktu ze sprzedaży. Chodzi tu głównie o jedna partię tego wyrobu.
Komunikat Lidl
Sklep Lidl w swoim komunikacie zwrócił się do klientów sklepu o wycofaniu skażonego produktu. W sklepach pojawiły się stosowane afisze z taka informacją. Na stronie internetowej pojawił się komunikat “ważna informacja dla klientów”.
Takie informacje pojawiły się zaraz po wykryciu zagrożenia.
Organy urzędowej kontroli żywności, we współpracy z producentem, prowadzą postępowanie wyjaśniające w związku z konkretną partią produktu spożywczego.
W zaleceniach dla konsumentów przekazano, że ze względów bezpieczeństwa nie należy spożywać produktów z tej partii.
Produkty potencjalnie obarczone ryzykiem zanieczyszczenia można zwrócić w każdym sklepie Lidl, nawet bez posiadania paragonu.