10 psychologicznych trików, aby codzienność stała się łatwiejsza!

W życiu staramy sobie ułatwić funkcjonowanie na wiele przeróżnych sposobów. Wielu naukowców opracowało psychologiczne sposoby, które mogą nam pomóc w łatwiejszym osiągnięciu swojego celu, ale istnieje też wiele prostych trików, które mogą ułatwić nam całą sprawę. Jakie psychologiczne sposoby warto zapamiętać, aby codzienność stała się łatwiejsza?

1. Patrz na środek czoła

W rozmowie z drugą osobą wystarczy patrzeć się cały czas na środek jego czoła. W ten sposób dana osoba poczuje się niekomfortowo i niezręcznie. Wiele ludzi uważa, że czują się „jak pod lupą”, a więc bardzo szybko zniechęcą się do kontynuowania rozmowy.

2. Przerwij rozmowę i patrz prosto w oczy

Ten sposób idealnie sprawdza się w sytuacji, kiedy druga osoba unika odpowiedzi na twoje pytanie. Jest to idealny moment, aby przerwać rozmowę i spojrzeć jej prosto w oczy. To doprowadzi do tego, że dana osoba poczuje się niezręcznie, a więc będzie chciała kontynuować rozmowę, a w tym czasie są duże szanse, że otrzymasz wyczekiwaną odpowiedź na swoje pytanie.

3. Zadaj pytanie

Zaczynasz nową pracę lub szkołę? Nie znasz nikogo w tym miejscu, a więc dobrze by było z kimś się zapoznać. Najlepszym sposobem jest zapytać się o coś i poprosić o pomoc. Nie ma znaczenia czy znasz odpowiedź na to pytanie lub wiesz jak coś zrobić. Takie zachowanie sprawi, że dana osoba będzie przyjaźnie na ciebie patrzeć i z pewnością bliżej się poznacie.

4. Przytakuj

Zadając pytanie, na które chcemy usłyszeć pozytywną odpowiedź, wystarczy przytakiwać głową. Ten sposób jest bardzo często stosowany w restauracjach, kiedy kelner proponuje dodatkowe danie z karty.

5. Przytakuj w trakcie rozmowy

Podobnie jak podczas zadawania pytania, tak też w trakcie rozmowy możemy przytakiwać lekko głową, kiedy chcemy, żeby dana osoba bardziej skupiła się na naszych słowach. Nasz rozmówca zacznie się dokładniej przysłuchiwać, a nasze wypowiedzi staną się dla niej bardziej interesujące.

6. Pobudka

Masz problemy z porannym wstawaniem? Ciężko jest ci otworzyć oczy i nie chcesz rozstawać się z łóżkiem? W takiej sytuacji wystarczy usiąść i z całym przekonaniem wykrzyczeć „JEST!”. Wydaje się to dziwne i nienaturalne, a dzięki temu momentalnie się rozbudzimy i będziemy gotowi na kolejny dzień.

7. Kłótnia

Nie chcesz się kłócić, ale ktoś ewidentnie stara się wciągnąć ciebie w konflikt? W takiej sytuacji zacznij sprawiać komplementy i bądź bardzo miły. Nie poddawaj się i na każde słowa odpowiadaj czymś bardzo miłym. W ten sposób twojemu rozmówcy bardzo szybko zabraknie argumentów i prawdopodobnie poczuje się źle z faktem, że chciał się z tobą kłócić.

8. Butelka wody

Denerwujesz się podczas publicznych wystąpień i bardzo szybko zapominasz o czym miałeś mówić? Wystarczy, że weźmiesz ze sobą butelkę wody. Przyda się nie tylko w sytuacji, kiedy ze stresu zaschnie w gardle, ale pozwoli również na zdobycie kilku sekund, aby przypomnieć sobie o czym mieliśmy mówić. Publiczność się nie zorientuje, a ty na spokojnie możesz kontynuować wypowiedź.

Dodatkowo przed rozpoczęciem wystąpienia można wspomnieć o swoim zdenerwowaniu. Wtedy stres lekko zejdzie, a publiczność bardziej cię polubi i okaże zrozumienie – prawdopodobnie większość z nich również denerwuje się podczas publicznych wystąpień.

9. Dyskretny przekaz

Bywają takie sytuacje, w których wiesz, że ktoś zrobił coś złego, ale nie chcesz publicznie wskazywać na nią palcem. W tej sytuacji wystarczy swoją wiadomość sformułować nieco inaczej. Przykładowo, znajdujesz się w pracy i wiesz kto nie zamknął drzwi od biura poprzedniego dnia. Zamiast przy wszystkich zwracać mu uwagę, wystarczy powiedzieć „drzwi od biura były otwarte przez całą noc”. W ten sposób winna osoba doskonale odczyta wiadomość i nie popełni takiego samego błędu następnym razem, a ty nie będziesz brzmieć jak ktoś, kto wytyka palcami.

10. Ciężka noc

Zdarzają się noce, podczas których ciężko nam jest zasnąć lub co chwilę się budzimy. Wystarczy zatem sobie powiedzieć, że mieliśmy wspaniały sen. Niewyspanie zniknie i będziemy mogli skupić się na swojej pracy. Pamiętaj, że musisz to sobie powiedzieć z przekonaniem.

+

Udostępnij: