Emocje są nieodłączną częścią każdego człowieka, a i tak większość z nas stara się je zagłuszyć, odsunąć lub ignorować. Wszystko dlatego, że potrafią być dla nas bardzo przytłaczające. To jednak nie jest konieczne i można odczuwać emocje bez poczucia ucisku. Jak to osiągnąć? Poznaj 4 proste i podstawowe kroki, które pomogą ci to osiągnąć.

Określ swoją reakcję

 

Każdy z nas reaguje inaczej w momencie, kiedy odczuwamy silne emocje. Niektórzy zamykają się w sobie, inni wpadają w szał, a jeszcze kolejni mszczą się poprzez „ciche dni” lub inne sposoby. Określenie takiej reakcji jest bardzo ważne, bo daje nam to przewagę w zachowaniu świadomości. Jeśli wiesz, że twoją reakcją na silne emocje jest totalne odcięcie się od świata, to jest to dobry znak, aby krok po kroku zacząć przełamywać tę barierę.

 

Nazwij emocje

 

Wydaje się zbędne, ale w momencie odczuwania danych emocji zauważysz, jak faktycznie ciężko jest określić, co faktycznie się czuje. Jeśli zatem odczuwasz coś na wzór złości, to wymień wszystkie nazwy, które znasz – frustracja, gniew, rozczarowanie, gorycz, strach. Poczujesz, kiedy wypowiesz tę prawidłową nazwę. Wystarczy przypomnieć sobie sytuację, kiedy ktoś inny zgadł, co faktycznie czujesz i jaką ulgę to przyniosło. Dzięki temu obejmiesz kontrolę nad daną emocją.

 

Zaopiekuj się nimi

 

Twoje emocje są tak samo ważne, jak wszystkich innych, a więc nie odtrącaj ich. Zaopiekuj się nimi, daj im uwagę i poświęć nieco czasu. Zdziwisz się, jak z każdą sekundą zaczną boleć coraz mniej.

 

Teraz już wiesz, co potrzebujesz

 

Popracowanie nad emocjami daje nam pewną lekcję, dzięki której jeszcze lepiej poznajemy samych siebie. Potrafimy zlokalizować źródło emocji, nazwać je i przewidzieć swoją reakcję. Zaczynamy świadomie kontrolować swoje myśli, emocje i ciało. Poznajesz swoje granice oraz nowe możliwości.

Udostępnij:


Sklep


Skomentuj

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone*

subscribe img