6 zdań, które uciszą każdego niemiłego krzykacza – z pewnością ułatwi ci to życie!

Ile ludzi, tyle osobowości i z pewnością każdy tego doświadczył. Bez względu na to, gdzie się znajdujemy, mamy do czynienia z różnymi ludźmi. Każdy z nas zatem miał do czynienia z osobą, która krzyczy, oburza się i dużo mówi, ale tak naprawdę nie ma ku temu żadnych powodów. Złoszczą się za wszystko i za nic, a osoby dookoła nich nie zawsze wiedzą, jak mają zareagować, a więc pozwalają na takie zachowanie. Przyszedł jednak moment, aby nauczyć się kilku prostych sposobów na zamknięcie niemiłym krzykaczom buzi!

1. Twoje zachowanie jest niemiłe, chciałbyś być tak traktowany?

Takie pytanie daje szansę krzykaczowi na przemyślenie swoje zachowania. Bardzo często takie osoby nie widzą różnicy w byciu niemiłym a w byciu szczerym. Wydaje im się, że szczerość pozwala im na przekraczanie pewnych granic. Zadając takie pytanie, mają jednak szansę na analizę swojej postawy.

2. Sprawia mi przykrość to, co mówisz.

W takich sytuacjach nie zawsze chcemy pokazać swoją wrażliwość, ale odsłonięcie swoich emocji może być bardzo dobrym krokiem. Empatia sprawia, że dana osoba zaczyna się wycofywać i rozumieć, że jej słowa mogły kogoś zaboleć. W ten sposób zastanowi się dwa razy, zanim podniesie głos i powie o kilka słów za dużo.

3. Co chcesz zyskać tym zachowaniem?

Takie pytanie najlepiej sprawdza się w momencie, kiedy znajdujemy się w grupie. Bardzo ważne jest jednak, aby pozostać spokojnym, stanowczym i pewnym siebie. Reagowanie krzykiem jedynie podkręci krzykacza, a tego nie chcemy. Zadając takie pytanie, nie tylko uspokajamy daną osobę, ale dajemy jej możliwość na wybrnięcie z sytuacji i wyjaśnienie tego, co ma na myśli.

4. Bardzo dziękuję

Kto potrafi sprzeciwić się kulturze osobistej i uprzejmości? Nawet największy krzykacz nie zareaguje złością na wyraz wdzięczności. Nieraz mówi się, aby zło zwalczać dobrem i jest w tym prawda. Kiedy jesteśmy mili dla osoby, która jedynie rozsiewa złą energię, to automatycznie uspokaja się i zaprzestaje swoje działania.

5. Kocham cię

Jest to zwrot, który oczywiście możemy użyć do osób, które faktycznie kochamy i są nam bliskie. W ten sposób łagodzimy atmosferę i uspokajamy osobę, która tylko krzyczy i się złości. Czułość, wrażliwość i łagodność z pewnością zaskakują w takiej sytuacji, ale są też czymś, co dana osoba tak naprawdę potrzebuje.

6. Szanuję twoje zdanie

W ten sposób dajesz do zrozumienia, że akceptujesz opinię innych i nie chcesz za to atakować. Niektóre osoby poprzez krzyk i wrogie nastawienie starają się wyrazić siebie, bo boją się odrzucenia. Dzięki temu krzykacz zrozumie jednak, że przy tobie może na spokojnie przedstawiać swoje stanowisko, bez żadnych obaw.

Udostępnij: