Czy miłość w pracy to dobry pomysł?

46% Polaków uważa, że nie ma nic złego w umawianiu się na randki ze współpracownikiem. Jedynie 12% uważa, że takie zachowania w miejscu pracy nie powinny mieć miejsca. Czy miłość w pracy to dobry pomysł?

    Co Polacy myślą o związkach w pracy?

    Podejście Polaków do kwestii związków oraz randek ze współpracownikami jest jednoznaczne. Z badania "Praca i miłość idą w parze" przeprowadzonego przez Grupę Progres wynika, że 46% Polaków jest zdania, iż umawianie się na randki w miejscu pracy jest normalnym zachowaniem. 42% ankietowanych uważa, że to dopuszczalne, a jedynie 12% sądzi, że nie powinno mieć to miejsca.

    Jednocześnie większość Polaków nie chce pracować ze swoimi drugimi połówkami. 54% ankietowanych nie wyobraża sobie pracy z partnerem czy partnerką. Zaledwie 23% chciałoby pracować z osobą, z którą jest w związku.

    Różne oblicza miłości w miejscu pracy

    Choć według większości ankietowanych osób, bliska relacja uczuciowa ze współpracownikiem nie jest niczym złym, to na jej postrzeganie wpływają pewne czynniki.

    Głównym czynnikiem, który decyduje o tym, jak podchodzimy do związków w miejscu pracy jest piastowane stanowisko. Pracownicy niższego szczebla podchodzą do związków rodzących się w firmie bardzo liberalnie. Z kolei związek między pracownikiem a przełożonym, zazwyczaj oceniany jest negatywnie i odbierany jest nieprzychylnie.

    Miłosne relacje w miejscu pracy oceniane są pozytywnie, pod warunkiem, że zaangażujemy się w romans z wolnym współpracownikiem. Inaczej sprawa ma się w przypadku uwikłania w związek z żonatym lub zajętym kolegą, czy szefem. Gdy dochodzi do zdrady lub romans jest powodowanymi nieczystymi intencjami, jak chęć awansu, jego konsekwencje mogą być opłakane.

    Czy warto szukać miłości w miejscu pracy?

    Ze statystyk wynika, że 25% par poznaje się właśnie w miejscu pracy. Badania pokazują, że osoby zakochane we współpracowniku, są bardziej efektywne w pracy. Chcą zaimponować drugiej osobie i pokazać się z jak najlepszej strony. Przez to stają się bardziej kreatywne, innowacyjne i zaangażowane. Chętniej przychodzą do pracy, ich zapał rośnie, a wyniki są lepsze. Lepiej się ze sobą dogadują, więcej ich łączy, wspólnie przeżywają sprawy związane z pracą. Z tego powodu wiele biurowych romansów, przeradza się w stałe i długoterminowe związki.

    DZ

    Udostępnij: