Wraz z nadejściem stycznia zaczynamy robić noworoczne postanowienia. Obiecujemy sobie wiele, planujemy przeprowadzić prawdziwe rewolucje w swoim życiu, zmienić złe nawyki i wprowadzić pozytywne zmiany. Zamiast tego warto zadbać o wprowadzenie dobrego nawyku na każdy miesiąc w roku.

Wprowadź dobry nawyk na każdy miesiąc roku

Wprowadź dobry nawyk na każdy miesiąc w roku. Każde nowe zachowanie powtarzaj codziennie przez 30 dni, tak aby stało się nawykiem. Dzięki temu wprowadzisz w swoje życie pozytywne zmiany i pozbędziesz się złych przyzwyczajeń.

Styczeń

Zdrowo się odżywiaj

Zadbaj o to, co znajduje się na Twoim talerzu. Do swojego menu włącz świeże owoce i warzywa, chude mięso, ryby, nabiał, pełnoziarniste produkty, orzechy i nasiona. Odpowiednio się nawadniaj, wypijaj co najmniej 1,5-2 litry płynów dziennie. Unikaj przetworzonego, wysoko kalorycznego jedzenia, pełnego konserwantów, barwników i polepszaczy smaku. Ogranicz używki, jak alkohol i papierosy.

Luty

Ruszaj się

Nie musisz uprawiać sportu wyczynowo. Wystarczy umiarkowana, ale regularna aktywność fizyczna – na przykład codzienne spacery. To zmniejsza ryzyko rozwoju wielu chorób i może wydłużyć życie. Poza tym sport poprawia samopoczucie, humor i dobry nastrój.

Marzec

Medytuj

Spróbuj każdego dnia stosować jedną z technik relaksacyjnych, które pomogą Ci się wyciszyć i ukoić nerwy. Medytacja to ćwiczenia umysłu, które pozwalają na osiągnięcie stanu pełnego skupienia, oczyszczenie umysłu i przywołanie wewnętrznego spokoju. Nawet kilka minut medytacji dziennie pozwoli odzyskać wewnętrzną harmonię.

Kwiecień

Oddziel fakty od fantazji

Za każdym razem jeśli spotkało Cię coś nieprzyjemnego lub przydarzyło się coś negatywnego, zapisz to. Po tygodniu przeczytaj swoje notatki, dzięki temu będziesz w stanie oddzielić fakty od przekonań i poprawnie analizować swoje doświadczenia. To pomoże Ci dostrzec, że sprawa w istocie mogła wyglądać inaczej, a Ty dodałaś wiele swoich interpretacji, które wynikają z poprzednich doświadczeń i przekonań. Dzięki temu wyjdziesz ze starych nawyków i zmienisz sposób myślenia.

Maj

Okazuj wdzięczność

Kto powiedział, że możesz cieszyć się tylko z ogromnych i znaczących sukcesów? Okazuj wdzięczność i ciesz się z małych, codziennych rzeczy, które sprawiają Ci przyjemność. Doceniaj małe chwile i często się nagradzaj.

Czerwiec

Rozwijaj się

To bardzo ważne, aby stale się rozwijać i uczyć się nowych rzeczy. Poszukaj nowego hobby i rozwijaj swoje pasje. To pomoże Ci uniknąć nudy i rutyny, przyniesie mnóstwo satysfakcji i radości z życia.

Lipiec

Zrób coś dla siebie

Nie zapominaj o tym, żeby czasem zrobić coś dla siebie, poświęcaj sobie czas i uwagę. Pozwól sobie na to, żeby się nieco rozpieścić. Zadbaj o swoje ciało i duszę, rób to co sprawia Ci przyjemność. Nie ma niczego złego w miłości do samego siebie. To pozytywna postawa, która stanowi klucz do szczęścia, realizacji swoich potrzeb i pragnień.

Sierpień

Odpoczywaj

Żyjemy w ciągłym pędzie, jesteśmy zapracowani i mamy masę obowiązków. W tym codziennym szaleństwie nie możemy zapominać o tym, by znaleźć dla siebie trochę czasu na odpoczynek. Nie ma nic złego w zrobieniu sobie przerwy i naładowaniu akumulatorów. To doda nam siły na kolejne dni!

Wrzesień

Zadbaj o odporność

Przygotuj się na sezon jesienno-zmowy i zadbaj o swoją odporność. Odżywiaj się zdrowo, bierz witaminy i zadbaj o potrzeby swojego ciała. Wsłuchaj się w nie i nie ignoruj sygnałów z niego płynących. Pytaj, czy potrzebuje przerwy, odpoczynku, a może wizyty u lekarza.

Październik

Żyj chwilą

Nie odkładaj planów i marzeń na później. Zacznij żyć tu i teraz, wykorzystuj chwile i czerp z życia pełnymi garściami. Nie myśl o tym, co by było gdyby, a zacznij działać. To przyniesie Ci szczęście i pozwoli być spełnionym człowiekiem.

Listopad

Powiedz sobie coś miłego

Każdego dnia rano stań przed lustrem, popatrz sobie w oczy i powiedz na głos, co w sobie lubisz i cenisz. To poprawi Twój nastrój, wzmocni poczucie własnej wartości i pozytywnie wpłynie na samoocenę.

Grudzień

Pokochaj siebie

Nie ma nic złego w miłości do siebie. Zadbaj o siebie i postaw na zdrowy rodzaj egoizmu. Ta postawa jest kluczem do zaakceptowania i pokochania siebie, realizacji własnych celów i zaspokojenia potrzeb.

DZ

Udostępnij:


Sklep


Zobacz więcej

subscribe img