Godną litości rzeczą to myślenie, ...
Godną litości rzeczą to myślenie, że się jest nauczycielem, jeśli nigdy nie było się uczniem.
Spojrzeliśmy na siebie, szukając
słów, które nie istniały.
Język jest systemem znaków, którego istota polega wyłączniena związku znaczenia i obrazu akustycznego.
Nie ma książek moralnych lub niemoralnych. Są książki napisane dobrze lub źle. Nic więcej.
Nauczania powinny się odznaczać poprawnością, prostotą, otwartością, powagą i skromnością, dalej: taktem i wdziękiem. Do każdego trzeba przemawiać indywidualnie, w zależności od jego stanu i poziomu moralnego. A więc kaznodzieja powinien wprzód przemyśleć, co ma mówić, do kogo, kiedy i w jaki sposób.
Nie gardźmy intuicją! Ona jest źródłem wszelkiego poznania i zawsze wyprzedza dowody naukowe.
Naucz mnie sztuki małych kroków.
To żaden wstyd przyznać się że nie zna się odpowiedzi na wszystkie pytania. To żadna ujma pokazać że popełnia się błędy. Głupotą jest udawać że wie się wszystko.
Wiedza tylko wtedy jest wiedzą, kiedy zdobyta została wysiłkiem własnej myśli, a nie wyłącznie dzięki pamięci.
Nieuk nie może być nauczycielem innych.
Lepsza jest mądrość niż siła. Lecz mądrość biednego bywa w pogardzie, a słowa jego nie mają posłuchu.