Być mówcą nauczonym myśl daremna, ...
Być mówcą nauczonym myśl daremna, pusta:Nie z głowy, z serca idzie mowa złotousta.
Tylko to dzieło czegoś jest warte,z którego człowiek może się poprawić i mądrości nauczyć.
Kiedy mówi kto do rzeczy, to krótko i szczerze, nikt takiemu nie zaprzeczy, kiedy mówi kto do rzeczy. Radę moją miej na pieczy, gdy mówić chęć bierze - kiedy mówi kto do rzeczy, to krótko i szczerze.
Człowiek jest zwierzęciem mimetycznym, przenikniętym pasją naśladowania, która wpływa m.in. na procesy uczenia się. Mimetyzm ten nie oznacza jednak bezmyślnego naśladowania, lecz kreatywne kopiowanie „z błędami”. W efekcie proces rozprzestrzenia się inwencji, od którego skuteczności zależy, czy stanie się on innowacją, czyli faktem społecznym,
ma charakter twórczy.
Zawsze jestem gotów się uczyć,chociaż nie zawsze chcę, żeby mnie uczono.
Jestem przecież dłużnikiem tak uczonych, jak i niewykształconych.
Education: that which discloses to the wiseand disguises from the foolish their lack of understandingwykształcenie: odsłania przed mądrymi,a ukrywa przed głupimi niedoskonałości ich rozumu.
Posłuchaj rady, przyjmij naukę, abyś był mądry w przyszłości.
Kopiuj mistrzów, dopóki sam nie zostaniesz mistrzem.
Na naukę nigdy nie jest za późno!
Bezmyślnych wyzwala ze smutku czas, mądrych logika.