Zła wiadomość jest taka, że te małe błędy robią dużą szkodę i są w stanie zniszczyć twój wizerunek w pracy. Dobra: łatwo ich uniknąć. Jak to zrobić?

1. Niefrasobliwość pocztowa

Osoba, która wysyła bez opamiętania mnóstwo maili z przekonaniem, że pokaże dzięki temu swoją pracowitość, zamiast zrozumienia, może spotkać się z opinią, że ma za dużo wolnego czasu lub nie potrafi nim zarządzać.

Nieprzemyślane wysyłanie maili "do wiadomości" szefa może z kolei nie przypaść do gustu przełożonemu, który będzie dostawać niechcianą korespondencję. Robiąc tak pracujesz też na etykietę osoby niesamodzielnej, lękliwej.

Wskazówka

Zamiast wysyłać wiadomości - rozmawiaj! A jeśli już coś wymaga wysyłki maila pisz zwięźle i kieruj informacje do konkretnej osoby.

2. Zakładanie czarnej zbroi

Jesteś gotów oddać życie za pracę? Budujesz wizerunek silnego, idealnego i pozbawionego emocji? Przecież nie jesteś cyborgiem! W czarnej zbroi nie jesteś prawdziwy i nie wzbudzasz sympatii.

Wskazówka

Uświadom sobie, że nikt nie oczekuje od Ciebie, byś porzucił ludzką postać.

3. Przedstawianie problemu bez rozwiązania

Pracujesz wynajdując po drodze masę problemów. Tego się nie da, tamtego nie umiem, a tu niech szef zdecyduje. Nie wykazując inicjatywy pracujesz na etykietkę niekompetentnego, biernego. Trzeba Cię prowadzić za rękę. Zamiast rozwiązywać problemy, w końcu sam stajesz się jednym z nich.

Wskazówka

Spróbuj, podaj przykładowe rozwiązanie, nie bój się, że pomysł zostanie odrzucony. Nawet jeśli tak, to pokażesz, że spróbowałeś, zamiast tylko trąbić o "usterkach".

4. Pozowanie na osobę niezastąpioną

Osoba, która chce robić wrażenie niezastąpionej, zwykle wykonuje pracę więcej niż jednej osoby. Zaharowuje siebie i innych. Nie potrafi stawiać szefowi granic. Zarzuca się ją najbardziej niewdzięcznymi obowiązkami. To może prowadzić tylko do jednego... nie - nie do awansu! Do wypalenia zawodowego!

Wskazówka

Uświadom sobie, że dajesz się wykorzystywać. Im częściej to robisz, tym mniejszy szacunek mają do Ciebie szef oraz współpracownicy.

5. Trzymanie swojej pracy w tajemnicy

Ukrywanie swoich zasług i usuwanie ich w cień to poważny błąd. Przełożeni powinni wiedzieć o naszych sukcesach, działaniach... Nie chodzi o to, by biegać do szefa i trąbić mu o wszystkim i zamęczać szczegółami, ale o prosty przekaz informacji.

Wskazówka

Sukcesy pracowników to także sukcesy szefa. Mów o nich.

6. Noszenie pracoholizmu na sztandarach

Przemęczony pracownik jest nieefektywny. Jeśli myślisz, że chwalenie się, że o 4 rano kończyłeś projekt, albo wysyłasz jakieś tabelki w niedzielę w południe, albo rezygnujesz z rozmów z kolegami w pracy bo "się nie wyrabiasz", to znaczy tylko jedno - jesteś niezorganizowany, masz nadmiar obowiązków i nie potrafisz delegować zadań. A myślałeś, że jesteś bohaterem?

Wskazówka

Jeśli jesteś przepracowany, nie rób z tego powodu do dumy, tylko idź do szefa i poproś o wsparcie. Jeśli tego nie zrobisz, coś w końcu możesz zawalić.

7. Lekceważący stosunek do autopromocji

Nie dbasz o swój wizerunek, bo jesteś przekonany, że wystarczą Twoje kompetencje i wykonana praca? Wiedz, że coraz więcej szefów ocenia pracowników przez pryzmat umiejętnosci do kształtowania własnej marki.

Wskazówka

Pesonal branding, czyli nasz wizerunek, został uznany za 1 z 10 najważniejszych trendów mających wpływ na naszą pracę zawodową. Nie musisz od razu uprawiać autopromocji. Postaraj się przynajmniej nie popełniać błędów, które mogą okazać się wizerunkowym strzałem w kolano.

Na podstawie Magazynu Coaching

+
Udostępnij:


Sklep

Skomentuj

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone*

subscribe img