Idealna para? Motywacja i zaangażowanie!

Od czego zacząć budować zaangażowanie? Od pozytywnego nastawienia. Jeśli dodamy do tego zmotywowanie – mamy sukces. Bo tam, gdzie pojawia się motywacja, łatwiej o zaangażowanie. Zasada ta dotyczy zarówno związków miłosnych, jak i naszego zachowania w pracy. Skupimy się na tym drugim.

Co nas motywuje?

Przede wszystkim motywują nas ludzie. To współpracownicy tworzą atmosferę miejsca pracy. To kadra zarządzają może wykazywać zainteresowanie naszą pracą, umożliwiać rozwój zawodowy, awans. Należy więc zadbać o integrację i budowanie kultury pracy zespołowej oraz pielęgnować ścieżkę kariery pracowników.

Kolejnym motywatorem budującym zaangażowanie jest moc sprawcza. Im większe nasze poczucie, że mamy na coś wpływ, tym większe zaangażowanie. Dlatego warto poszerzać role pracowników, dawać im więcej swobody i zwiększać poziom odpowiedzialności.

Poczucie, że to, co się wykonuje jest ważne i ma wpływ na realizację wizji firmy ma ogromne znaczenie. Sukces firmy zależy od wszystkich pracowników. Warto więc podkreślać celowość wykonywanej pracy oraz wartość.

Co niszczy zaangażowanie?

Jest kilka aspektów, które w szybkim czasie spowodują obniżenie zaangażowania. Z pewnością poziom motywacji będzie obniżał się u pracownika wykonującego swoją pracę bez poczucia sensu. Jeśli na końcu całej drogi nie ma celu, efektu, nagrody (i nie chodzi aż tak o kwestie finansowe, jak o sukces projektu, realizacja ważnego zadania) – zaangażowanie pryśnie!

Finanse nie są jednak tak zupełnie bez znaczenia. Jeśli ta potrzeba jest zaspokojona, łatwiej sięgać po kolejne, czyli zwiększanie odpowiedzialności, czy stawianie a rozwój osobisty. Nietrudno wyobrazić sobie, że w sytuacji, gdy firma nie zaspokaja podstawowych finansowych potrzeb pracownika, żaden rozwój czy zwiększanie ról nie pomoże.

Pamiętajmy też, że „ryba psuje się od głowy” i zdemotywowane kierownictwo to wróg dla całej firmy. Pracownicy muszą widzieć pełne zaangażowanie przełożonych. Inaczej – czemu sami mieliby się starać?

„Nigdy nie zwiększysz motywacji i zaangażowania pracownika, jeżeli sam nie będziesz zmotywowany lub nie będziesz wierzyć w celowość i skuteczność stosowanych przez Ciebie narzędzi w tym zakresie.”

Źródło zdjęcia: Pixabay.com

+
Udostępnij: