Nigdy nikomu, ani na żądanie, ...
Nigdy nikomu, ani na żądanie, ani na prośby niczyje, nie podam trucizny.
Łatwiej rozbić atom niż przesąd.
Większość nauczycieli traci czas na zadawanie pytań, które mają ujawnić to, czego uczeń nie umie, podczas gdy nauczyciel z prawdziwego zdarzenia stara się za pomocą pytań ujawnić to, co uczeń umie lub czego jest zdolny się nauczyć.
Przede wszystkim nie szkodzić.
Nauka kończy się tam, gdzie znika związek konieczny.
Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, ponieważ wiedza jest ograniczona.
Science is organized knowledgenauka to zorganizowana wiedza.
Uniwersytet rozwija wszystkie zdolności,między innymi głupotę.
Bez znajomości języków obcych człowiek czuje się gorzej niż bez paszportu.
Nauka nie buduje mostów nad przepaściami myśli, lecz po prostu stoi jako tablica ostrzegawcza.
Człowiek jest zwierzęciem mimetycznym, przenikniętym pasją naśladowania, która wpływa m.in. na procesy uczenia się. Mimetyzm ten nie oznacza jednak bezmyślnego naśladowania, lecz kreatywne kopiowanie „z błędami”. W efekcie proces rozprzestrzenia się inwencji, od którego skuteczności zależy, czy stanie się on innowacją, czyli faktem społecznym,
ma charakter twórczy.