Nieważna jest ilość wiadomości, lecz ...
Nieważna jest ilość wiadomości, lecz ich jakość. Można wiedzieć bardzo wiele, nie wiedząc tego, co najpotrzebniejsze.
Jeżeli czytasz to samo,
co inni ludzie, potrafisz myśleć tylko tak jak oni.
Większość nauczycieli traci czas na zadawanie pytań, które mają ujawnić to, czego uczeń nie umie, podczas gdy nauczyciel z prawdziwego zdarzenia stara się za pomocą pytań ujawnić to, co uczeń umie lub czego jest zdolny się nauczyć.
Technika jest naszym mundurem.
Czasem to wszystko, czego ludzie potrzebują. Wiedzy.
Wiedza jest skarbem,a praktyka jest kluczem do niego.
Pytania ukazują geniusza,odpowiedzi człowieka subtelnego.
Nie pragnij wiedzieć wszystkiego, ażebyś we wszystkim nie był nieukiem.
Dwa półgłówki to nie to samo, co jeden z głową.
Gdybym tak mogła po prostu zamknąć się w domu! Z książkami i telewizorem!
Nauczania powinny się odznaczać poprawnością, prostotą, otwartością, powagą i skromnością, dalej: taktem i wdziękiem. Do każdego trzeba przemawiać indywidualnie, w zależności od jego stanu i poziomu moralnego. A więc kaznodzieja powinien wprzód przemyśleć, co ma mówić, do kogo, kiedy i w jaki sposób.