
Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, ponieważ wiedza jest ograniczona.
Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, ponieważ wiedza jest ograniczona.
Najtrudniej jest odkrywać wciąż na nowo to, co i tak już wiemy.
Większość nauczycieli traci czas na zadawanie pytań, które mają ujawnić to, czego uczeń nie umie, podczas gdy nauczyciel z prawdziwego zdarzenia stara się za pomocą pytań ujawnić to, co uczeń umie lub czego jest zdolny się nauczyć.
Nauczania powinny się odznaczać poprawnością, prostotą, otwartością, powagą i skromnością, dalej: taktem i wdziękiem. Do każdego trzeba przemawiać indywidualnie, w zależności od jego stanu i poziomu moralnego. A więc kaznodzieja powinien wprzód przemyśleć, co ma mówić, do kogo, kiedy i w jaki sposób.
Posłuszeństwo jest początkiem wszelkiej mądrości.
Postęp to zmiana starych kłopotów na nowe.
A potem wpadło mi do głowy, że mogłabym spędzić resztę lata, pisząc powieść.
Dla sztuki nie są niebezpieczni podpalacze, ale strażacy.
Na naukę nigdy nie jest za późno!
Nauka, która zapomina o tym, że jest rzadkim i cudownym kwiatem wyrosłym na glebie misterium; która zapomina, że sama jest misterium - zlewa się razem z najpodlejszym fantazjowaniem.
Głupiec uczony jest większym głupcem niż głupiec nieuk.