Non scholae, sed vitae discimusuczymy ...
Non scholae, sed vitae discimusuczymy się nie dla szkoły,ale dla życia.
Wizja naukowa świata sama w sobienie zawiera wartości etycznych ani estetycznychi nie może słowa powiedziećo naszym przeznaczeniu osobistym.
Nieważna jest ilość wiadomości, lecz ich jakość. Można wiedzieć bardzo wiele, nie wiedząc tego, co najpotrzebniejsze.
Bezmyślnych wyzwala ze smutku czas, mądrych logika.
Szukam nauczyciela i mistrza niech przywróci mi wzrok słuch i mowę... niech jeszcze raz nazwie rzeczy i pojęcia... niech oddzieli światło od ciemności... (Tadeusz Różewicz, "Niepokój")
A z wierszy napisanych chyba ten nie umrze co nie bał się stać prawdą lub stał się muzyką.
Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć.
Historia - zbiór faktów, które nie musiały zajść.
Człowiek genialny nie myli się; jego pomyłki są zamierzone, są bramą prowadzącą do odkryć.
Słyszałaś kiedyś takie powiedzenie: najwięcej uczysz się słuchając?
Doświadczenie nas uczy, że zawsze kto inny umiera.