Tylko to dzieło czegoś jest ...
Tylko to dzieło czegoś jest warte,z którego człowiek może się poprawić i mądrości nauczyć.
Uczony zna dobrze wartość pieniądza,ale bogaty nie zna wartości wiedzy.
Nauczania powinny się odznaczać poprawnością, prostotą, otwartością, powagą i skromnością, dalej: taktem i wdziękiem. Do każdego trzeba przemawiać indywidualnie, w zależności od jego stanu i poziomu moralnego. A więc kaznodzieja powinien wprzód przemyśleć, co ma mówić, do kogo, kiedy i w jaki sposób.
Postęp to zmiana starych kłopotów na nowe.
Przedmiotem wiedzy nie jest to,co jest indywidualne, lecz to, co jest ogólne.
Matematyka zawiera w sobie nie tylko prawdę, ale i najwyższe piękno - piękno chłodne i surowe, podobne do piękna rzeźby.
Szukam nauczyciela i mistrza niech przywróci mi wzrok słuch i mowę... niech jeszcze raz nazwie rzeczy i pojęcia... niech oddzieli światło od ciemności... (Tadeusz Różewicz, "Niepokój")
Większość nauczycieli traci czas na zadawanie pytań, które mają ujawnić to, czego uczeń nie umie, podczas gdy nauczyciel z prawdziwego zdarzenia stara się za pomocą pytań ujawnić to, co uczeń umie lub czego jest zdolny się nauczyć.
Nauka moja niech spływa jak deszcz, niech słowo me pada jak rosa, jak deszcz rzęsisty na zieleń, jak deszcz dobroczynny na trawę.
Ucz się czekać,bo albo zmienią się rzeczy, albo twoje serce.
Książka, która nie jest warta, aby ją czytać dwa razy, nie jest również godna tego, aby ją raz przeczytać.