Tych czterech zdań nigdy nie mów swojemu szefowi!

Nie ma wątpliwości, że szefowie są jednymi z najważniejszych osób w naszym miejscu pracy. Nawet jeśli mamy z nimi świetny kontakt, a atmosfera w miejscu pracy jest swobodna, istnieją pewne zdania, których lepiej nigdy im nie mówić. Sprawdź, na co powinieneś uważać, jeśli nie chcesz zrujnować swojej kariery!

    Czego nigdy nie mówić szefowi? Te zdania Cię pogrążą! „Nie znasz się na tym!”

    Nie krytykuj szefa publicznie. Nawet jeśli nie ma racji i masz pewność, że wiesz lepiej, takie oskarżenie jest bardzo niestosowne i nieodpowiedzialne. Może to prowadzić do konfliktów, osłabienia relacji i trudnych sytuacji w pracy. Jeśli masz problem z decyzją lub podejściem szefa, zawsze porozmawiaj z tym o nim prywatnie.

    „Kto mi za to zapłaci?”

    Zdarza się, że pracodawca przydziela ci zadania, które wykraczają poza twoje obowiązki? Zamiast się oburzać i odmawiać wykonywania poleceń szefa, postaraj się być bardziej elastyczny. Sugerowanie, że czegoś nie zrobisz, bo nie dostaniesz za to ekstra wynagrodzenia, nie dość, że jest niestosowne, to na pewno nie zapewni Ci podwyżki.

    ZOBACZ TAKŻE: 2 dni wolnego i do 1 tys. złotych rekompensaty! Nowe przywileje dla dawców krwi!

    „U konkurencji zarobię więcej”

    Nie mów o swoich planach odejścia z firmy w ten sposób. Jeśli planujesz odejście z pracy, zamiast straszyć i grozić, porozmawiaj o tym wprost ze swoim przełożonym. Jeśli nie rozwijasz się w dotychczasowym miejscu pracy lub warunki Cię nie satysfakcjonują, zawsze masz prawo się zwolnić. Jednak nie mów o tym szefowi, dopóki nie będziesz miał pewności, że jest to odpowiedni moment. Jeśli zdecydujesz się odejść, poinformuj o tym szefa w sposób profesjonalny i uprzejmy.

    „Powiem Ci w sekrecie, że…”

    Nie mów o swoim życiu prywatnym, ani nie zdradzaj sekretów przełożonemu. Rozmawianie o swoim życiu prywatnym z szefem i dzielenie się z nim wrażliwymi informacjami na swój temat, może prowadzić do niepotrzebnych napięć i zakłóceń w relacjach. Skup się na pracy i zachowaj swoje sprawy prywatne dla siebie.

     

    Udostępnij: