Extremis malis extrema remediana krańcowe ...
Extremis malis extrema remediana krańcowe zło krańcowe środki.
Ducunt volentem fata, nolentem trahunt. Los prowadzi chętnego, niechętnego ciągnie.
Vir sapit qui pauca loquitur. To znaczy, mądry jest ten, kto mówi mało. Często należy to interpretować jako radę, aby mniej mówić, a więcej słuchać.
Non scholae, sed vitae discimus. Nie dla szkoły, ale dla życia uczymy się. To starożytne łacińskie powiedzenie podkreśla znaczenie praktycznej wiedzy i nauki przez doświadczenie.
Imperare sibi maximum est imperiumpanować nad sobą to najwyższa władza.
Cui bono?na czyją korzyść?
Ave atque vale, omnium rerum vicissitudo. Memento mori - utinam ne memoria nostri periret, post mortem.
Quem di diligunt, adolescens moriturwybrańcy bogów umierają młodo.
Non scholae sed vitae discimus. Nie dla szkoły, ale dla życia uczymy się. Prawdziwe znaczenie edukacji nie polega na zdobyciu wiedzy, ale na stosowaniu jej w praktycznym życiu.
Non scholae, sed vitae discimus. Nie dla szkoły, ale dla życia uczymy się. Po wielokroć rzeczy, które uczymy się w szkole, nie mają zastosowania w prawdziwym życiu.
Dum spiro, spero, dum spero, amo; dum amo, vivo. Dum vivo, scribo, dum scribo, degustatori mortis sum. Ubi cessavi, desinam.