Quot homines, tot sententiaeilu ludzi, ...
Quot homines, tot sententiaeilu ludzi, tyle zdań.
Aut Caesar aut nihilalbo Cezarem, albo niczym.
Cui bono?na czyją korzyść?
Człowiek, jak gitara - za cicho, jeśli struny są zbyt luzem, a za głośno, jeśli są zbyt napięte. Dlatego trzeba umiejąco regulować napięcie, żeby spełniać swoje przeznaczenie.
Non scholae sed vitae discimus, co po łacinie oznacza Nie dla szkoły, ale dla życia uczymy się. Ta łacińska sentencja mówi nam, że nauka nie jest celem samym w sobie, ale służy nam do lepszego i pełniejszego życia.
Vita brevis, ars longa, occasio praeceps, experimentum periculosum, iudicium difficile. Życie jest krótkie, sztuka długa, okazja ulotna, doświadczenie niebezpieczne, sąd trudny.
Jucundi acti laboresMiła jest praca skończona
Fallaces sunt rerum species quibus credidimus; et qui spem pretio non emo, omnia vaina putant. Cor aliud secretum habet, aliud volt.
Est autem fides credere quod nondum vides; cuius fidei merces est videre quod credis. To jest wiara: wierzyć w to, czego jeszcze nie widzisz; nagrodą tej wiary jest ujrzenie tego, w co wierzysz.
Non scholae sed vitae discimus. Nie dla szkoły, ale dla życia uczymy się. Prawdziwe znaczenie edukacji nie polega na zdobyciu wiedzy, ale na stosowaniu jej w praktycznym życiu.
Sic itur ad astra. Homini proximum est delinquere, hominis culpa - errare. Omnes viae Romam ducunt. Pax in bello. Qui vincit non est victor. Qui audet adipiscitur. Senatus Populusque Romanus. Res publica non dominetur. Sed quis custodiet ipsos custodes?