Crux interpretum(krzyż komentatorów)miejsce (w tekście) ...
Crux interpretum(krzyż komentatorów)miejsce (w tekście) trudne do zrozumienia.
Tempus fugitczas ucieka.
Non scholae, sed vitae discimus. Nie dla szkoły, ale dla życia uczymy się. Ten klasyczny cytat łaciński przypomina nam, że nauka nie powinna być realizowana tylko w kontekście edukacji formalnej, ale powinna być procesem ciągłym, który przekształca naszą codzienną egzystencję.
Magnis nominis umbracień wielkiego imienia;cień dawnej świetności.
Non scholae, sed vitae discimus. Sensu stricte, non vita, sed schola est. Vita enim discere non est, discimus.
Aurea mediocritas, quae est inter nimiam cupidinem divitiarum et extremam inopiam. Dulce desiderium quietis et libertatis.
Non scholae sed vitae discimus. Non vivitur ut edatur, sed edatur ut vivatur. Memento mori, sed memento vivere. Amor vincit omnia, et nos cedamus amori.
Utile dulci miscerełączyć przyjemne z pożytecznym.
Cogito, ergo sum. Dum spiro, spero. Errare humanum est, perseverare autem diabolicum, eventus stultorum magister. In vino veritas, ale aqua vitae. Carpe diem, quam minimum credula postero.
Pereant qui ante nos nostra dixeruntniech przepadną ci, którzy nasze słowawypowiedzieli przed nami.
Non scholae sed vitae discimus - nie dla szkoły, lecz dla życia uczymy się. To sentencja, która przypomina nam o trwałej wartości wiedzy, która służy nie tylko zdobyciu dyplomu, ale przede wszystkim lepszemu, świadomemu życiu.