Ambitiosa non est famesgłód nie ...
Ambitiosa non est famesgłód nie ma ambicji.
„Nasza nauka jest jak talerz, a nie jak pojemnik, który trzeba napełnić. Często jesteśmy jak dzieci na plaży, które cieszą się, że mogą napełnić swoje wiaderka piaskiem, a nie zauważają, jak wielki ocean mądrości leży przed nimi”.
Non scholae, sed vitae discimus. Nie dla szkoły, ale dla życia uczymy się. To stwierdzenie podkreśla, że edukacja ma za zadanie przygotować do życia, a nie tylko zdobywanie wiedzy dla szkoły.
Dies iraedzień gniewu.
Vinum incendit iraswino rozpala gniew.
Est quadam prodire tenus, si non datur ultra. Fata viam invenient. Carpe diem, quam minimum credula postero.
Sub specie aeternitatisz punktu widzenia wieczności.
A fructibus eorum cognoscetis eospo ich owocach ich poznacie.
Non vitae sed scholae discimus. Nie uczymy się dla życia, ale dla szkoły.
O, imitatores, servum pecus!o, naśladowcy, trzodo niewolników!
Animam debet(winien duszę)zadłużony po uszy.